Във всеки случай е по-добре тука да се лъжем, отколкото на пътя
Значи, аз в България съм вдигал за кратко май някъде към 180 км/ч с Деу Суперсалон.
С Витарката ми, на равно без вятър съм и пълнил километража, имам и снимка:
Във всеки случай обаче, за България, скорости над 130-140 км/ч са си търсене на белята, ама със свещ, дето се вика...
В Германия е друго, там аутобаните са правени за високи скорости и шофьорите са по-предвидими. Там редовно карам с 190-200 км/ч (с Мерцедес 124-ка, '91, дизеляк, на n хил. км. където n>3, нарочно го казвам за да се заяде някой ), макар че откак почна да поскъва горивото избягвам, щото разхода скача излишно.
С други автомобили съм карал и по-бързо, поне до 230 км/ч, доколкото си спомням.
Та скоростта по хубави пътища не е проблем. Проблема е, че изисква по различен поглед върху пътя и по-различно поведение. Защото спирачният път от над 200 км/ч, дори и при перфектна спирачна система (а тя задължително трябва да е такава) е ужасно по-дълъг, отколкото от 100 км/ч. Да не говорим за останалите моменти от поведението на автомобила.
Това изисква погледа шофьора да следи пътя километри напред, а останалите участници в движението да следят пътя километри назад и да реагират адекватно. А тия неща просто няма как да се съчетаят в България, следователно, такива скорости по нашите пътища са безумие.
Само Дизел
|