Да почна първо с пожеланията, живот и здраве и лекичко по педала на газта (аа, и слагайте си коланите и през 2002 година :))))
Гледам голям flame се е заформил тук по тази тема, ако знаех, че така ще стане, щях да се въздържа. Въпреки че този клуб е точно за това, нали така
:))
Та сега и аз да се изявя като невъздържан гражданин и да си излея и моите мисли по въпросите.
Започвам с TORQUE-то, че то ми е първо на погледа.
УВАЖАВАМ го много TORQUE-то и много го обичам, и знам, че то бута феновете напред и усмивките настрани :))
НО държа и аз да подчерая един недостатък на многообичаното TORQUE, и той е, че TORQUE-то трябва да се прилага постоянно във времето. Да уточня, може Майк Тайсън да има 2 тона удар, ама не може да ускорява под 10сек от 0-100км/ч :)))
УТОЧНЕНИЕ: LordDigital, това дето го писах горе не е за теб, ти си закърмен, ако така мога да се изразя, с TORQUE-то и знаеш от къде изгрява слънцето и защо БМВ-то ускорява по-бързо от ИКАРУСА. ама имаше и такъв пост.
Та да се върна на TORQUE-то, тук в полза идват двата цикъла на Ото и на Дизел, т.е. дава се възможност TORQUE-то да се прилага многократно във времето и с помощта на маховика това да изглежда като ПОСТОЯННО TORQUE.
И да се върна пак на проблема с TORQUE-то, негов голям убиец е наречен rpm или оборотите, с които се върти колянивият вал, и от тук честотата, с която трябва то да се прилага. И както дебелият борец не може да бяга с скоростта на заек, така и голямото TORQUE не може да се прилага с голяма честота. И затова дизелите работят на ниски обороти (не точно затова де :))
Тези гадни rpm дето все ги игнорирате (а във Формула 1 се мъчат да ги увеличават), та те позволяват на колата да прилага големият въртящ момент наречен TORQUE с големи букви и на високи скорости. Колкото са по-високи rpm, толкова на по-висока скорост може да се прилага TORQUE-то. Но дизелите не могат на високи скорости да правят такива неща, и за това прилагат една тънка хватка за да могат да развиват скорости, по-високи от 50 км/ч. И тя е наречена TORQUE MULTIPLIER (или divider в нашият случай, зависи от къде го поглеждаш). И тук тази техника дели TORQUE-то на даден коефициент, за да може да повиши rpm със същият коефициент, или ако не rpm, то поне скоростта, с която се движи машината.
И за по-точно измерване на съотношението TORQUE/rpm е въведена единицата Watt или поради изостаналостта му в книгата SI, конски сили.
Та това, което исках да кажа, е че може и да имаш огромно TORQUE, може двигателят ти да работи на 18 000 rpm, правиш ли ХХХ Watts, ти ускоряваш по ЕДИН И СЪЩ НАЧИН (пак условно казано). Защото TORQUE MULTIPLIER си върши работата и rpm се превръща в TORQUE и TORQUE-то се превръща в rpm за да могат ЗАЕДНО да бутат колата напред.
И не искам да чувам повече изказвания от рода NOTHING ELSE MATTERS, само TORQUE-то или само rpm.
А на SPIDERCHO ще му кажа, че ТИ не си се качвал в allroad-a, за да твърдиш такива неща. Ускорение 9.3! Това в кой сайт го прочете и заявяваш тук с упорита твърдост! Да качвал съм се в allroad, тук шефа ми точно такова нещо караше две седмици докато не го върна. И ще ти кажа ясно и отговорно, че НЕ ускорява за 9.3 до 100. Изобщо не е в границата на 10 сек. Сравнявахме го със старото му БМВ (не трябваше да споменавам марка че стана войната пак), марката няма значение, 1.8 двигател 115 коня (ако не бъркам, +- 15) та на тази условна (за вас, за мен реална) кола ускорява за 11 сек 0-100 по книжка. И издухва allroad-а 2 дължини още на 2ра! Изобщо усещането за тягата вътре не е по-голямо от москвича поне до 3та скорост! Обиждайте се колкото си искате, това е моето усещане.
А тези 180 коня кой ги измисли не знам, гледам и на сайта на Ауди ги пише, но книжката на allroad-а (още е тук) ясно и точно пише 110 kW / 4000 rpm. Като го разделя на 2 прави 55 kW, което си е точно 75 коня.
И масата я водят 2100 кг по незнайни за мен причини. На всичкото отгоре автоматични скорости! Убиец!
И я сега познайте могат ли тези 150 дизелови, натровени с българският мазут коне да преместят тези 2100 кг с пъргавината на под-10сек автомобилчета!
И една истинска случка с точно този автомобил, как заседна в една пряспа от първият масов сняг тази (миналата :)) година. Просто двигателя стърчи много напред от предният мост. Трябваше 3 пъти да го сваляме/дигаме за да се поосвободи. Иначе quattro-то работи безупречно, нагледно доказа как с 1 стъпила гума може да изкара 2тонно чудовище от снега. Но за клиренса, не знам, малко ми се струва за сериозни изпълнения. Пак вкарвам москвича, ама преди да му срежа предните пружини имаше 1 педя под картера. И със малката следа и късата база по-трудно засяда! Доказано последните 2 седмици и 1500 км из кофти пътища! Само да имаше quattro....
:))
|