Добре...хубаво е да има различни мнения..
Моля да бъде разбрано правилно-тонът на поста ми не е заядлив,боравя с факти и излагам собствено мнение.
Не ми допадат разни хвалебствия, за който и да било музикант от рода на "...звук,който не е чуван по нашите географски ширини" и т.н..ако продължа да изброявам вече прилича на заяждане.Никъде не е написано "истински музикант" ,че и с удивителна накрая!
Юлиян-добре,глас,би трябвало за тоя глас да има и култура на пеене..
Може да си скромен и наивен,без да си скучен...може да си Бронхилда и пак да си скучен..това са различни категории..кой чел Гьоте или Гуно или Хайне и т.н.,важното е ( поне за мен) да се придържаме максимално към автентичността на образа..
Танците са махнати заради времето,заради Солотурн където ще бъде играна тая постановка,много жалко ,за което..а не заради автентичността на операта ( първия й вариант)...
за режисьора...ами има,разбира се...Петко Бонев напр.-един много добър бълг. оперен режисьор...и още има..
Може би не е зле да се замисли ръководството на ОФД-Русе, този оркестър да се появява по-често в София, това ще се отрази благотворно на Софийските състави (които аз много харесвам). И да не ми излизат с оправдания за криза!
Ето заради тая фраза реагирам ,че не може да се препоръчва на софийските състави да се учат от русенската музика...а колкото до споменатите от мен симфонии,които определено са постижения на съответните оркестри-това си е факт:)
Да,хубаво е да се чуват в Сф и други състави,безспорно,с малката забележка,че едва ли някой от МК ще отиде точно на този състав или ще усети разлика в един или друг компонент изграждащ спектакъл или концерт:(
Георги е работил добре и това е знайно...Найден може да е много по-различен от него,но тогава се говори не за преобразяване,а за израстване и развитие на даден състав,което за съжаление изобщо не беше показано от оркестъра,колкото и патетично да е писано за това. Все едно да се каже ,че Сър С.Ратъл е по-добър от Караян???Не може да се помисли дори такова нещо.Но има приемственост и развитие и преминаване на друго ниво на Берлинска Филхармония.
Колкото до корнистите-Красимир ( 1 корна на Сф филхармония) ,Ясен Теодосиев ( 1 на Радиооркестъра) Мишо-( 1 на Операта) и още доста...от Пловдив няма да ги изброявам..темата е друга...
така че....
с една дума-да,позитивна оценка,стойностна ,която оставя следи ,а не поръчкова стил ученическо съчинение-как се пише критика за концерт или спектакъл.В този смисъл наистина нивото е на примат.И за да държим високо нивото нека да постваме позитивни мнения,които тежат на мястото си,
а не излишен патос
|