Аз бях на . „Българи ...” и на заключителния концерт . Не знам какви са били предишните постановки , но това , кето видях и чух хич не беше нещо заслужаващо адмирации. Рязък паралел може да се направи между певците и актьорите все пак ,макар и певец ти трябва да си чувал нещо за актьорско майсторство, това е оперета.Това се отнася и за „режисьора”- певец . Той беше хасъл селски ерген и в пеенето, и в играта си- ниво айтошки театър .Хорът и оркестърът се надпреварваха кой по- раздрънкано да музицира. Няма баланс в хоровите гласове ,теноровата партия звучи измъчено и изцедено,алтовата партоя дърпа надолу ,нивото е любителско.За оркестръра рецептата е една -репетиции с диригента по групи- медни ,щрайх и тн. После намиране на баланс .И както си е по света договор за една или две години и след това защита чрез прослушване. .Същото се отнася и за хораТака могат да дойдат нови хора с по-добри качества ,да има текучество,а тези , които работят вече в театъра да имат стимул да се усъвършенстват и да защитават мястото си. Иначе какво – затваряш очи и почваш да броиш колко цигулки свирят ,издънките на духачите , случайните грешки на тоз и оня ,разминаванията и изобщо оливанията на тая разпасана команда .Когато основата ти е добра е най –лесно да поканиш добри солисти и тогава наистина се получава това ,към което всички се стремим магията на изкуството, пълните салони , а не празните редици на салона,коитопреобладаваха, за съжаление .
|