Ако някой не е разбрал,защо по сцените на българските професионални опери се подвизават основно хористи и самодейци,ето ви го отговора - причината била в хормоните и в професорите от музикалната академия.Тука един крадлив бивш директор - Дон Базилио от Старозагорската опера,пеещ арията на клеветата по тия форуми,се опитва да се оправдае защо е назначил на солистични щатове една камара хористи, и не само ги е назначил, ами им е дал най - високите заплати ,които държавата отпуска за солистите с висше образование ,тежки роли и дълъг стаж в театъра.Ще спомена Линка Стоянова и Стоян Даскалов,които 6-7 години вече отнемат работата и хляба на хора,завършили Академия,и то както се оказва не само в един театьр, а в два или даже в три - тя - Стара Загора,Варна, Бургас,той - Стара Загора,Пловдив,Бургас.Е,как да има място за завършващите Академия и на кого са нужни? Крадливите директори(като горе посочения), имат нужда от две неща - услужливи хористи, които да делят заплатите си с тях и свободни щатове, с които ще се сдобият, като уволнят толкова неудобните солисти с Академия, име в професията, многобройни тежки роли, дълъг стаж в театъра, а някои и с награди от международни конкурси. Само за сведение - тези онеправдани,мачкани и оплювани хора,наречени по горе survivors, от 6-7 години получават заплатите на хористи,които не са качвани от 2004 година.Е,затуй пък самодейците, които не са дали един лев за образование взимат по 2-3 максимални заплати.Те са умни, оправни и знаят как. Защо ще харчат родителите им по един апартамент да ги учат в Академията, като има крадливи директори, на които ще помагат да източват държавни средства?Даже и директорите ги сменят, а те си остават и продължават със следващия.Като прибавим към всичко това и мераклиите - чужденци,чрез които също се източват оперните бюджети,картинката е от ясна - по ясна - не само хляб, а и въздух вече няма за българските певци - професионалисти. Всичко това се покровителстваше от министерството и бившия вече министър. Явно и в други сфери е така , щом хората гласуваха толкова категорично за промяна , с очакване от новото правителство и по- специално от новия министър на културата да разследват какво се е случвало в последните десет години в оперите и другите културни институти и крадливците и техните помагачи, да се озоват там където им е мястото - зад решетките.
|