След като току що свърших на порно, на което адвокат чука клиентката си, смятам да ви разкажа за най-новата ми фантазия, която датира от днес. Фантазирам си за лектора ми по международно договорно право. В такива международни договорни отношения искам да вляза с него, че се чудя откъде да започна - от стола в кабинета му и да го свърша на диванa или да го мъча на бюрото му. Той, разбира се, няма никаква идея. И защото това не е инструктора ми, който мога да сваля с една усмивка и две изречения, тука ще ми трябва по-стратегически подход. Първо, нямам никаква идея какъв му е статутът: женен, неженен, с гадже, без гадже. Дори и да не си Филип Котлър, ти е ясно, че когато става въпрос за маркетинг и добиване на пазарни дялове:
Стъпка номер 1 е:
Проучване на конкуренцията.
Проучването на конкуренцията ме вълнува единствено до фаза идентификация - да установя фактологически дали съществува. Смятам да вложа маркетингови и пазарни усилия само и единствено, ако има статут на необвързан, хетеросексуален мъж.
Стъпка номер 2:
Маркетингова стратегия, която да включва дефиниране на целите и съотвените рекламни и ПР тактики за привличане на вниманиетo, определяне на календар от събития и крайни срокове. Рекламните трикове зависят от целевата група. Във фитнеса целевата група е друга и там триковете са прилепнали по тялото спортни блузки, секси трика и демонстриране на невероятни физически данни и способности, защото мъжете се възбуждат от супер издържливост - ако една жена е издържлива във фитнеса, те си представят, че ще е така и в леглото. Мъжете в костюми, които са изчели половината Оксфордска библиотека, представляват съвсем друга част от менюто ми за закуска и очевидно ще насочвам тактическите си усилия в съвсем друга посока. В моя случай таргет ядрото е 35-годишен, самоуверен сноб, който освен лектор по международно право е и директор на програмата ми – второто отваря допълнителни възможности за точки на контакт, но точките на контакт са тема за друга лекция. Това, което можем да споменем сега за точките на контакт е, че трябва да се използват винаги за адекватна комуникация с таргет групата, защото всяка точка на контакт е възможност да се въздейства върху мотивите и поведението. Крайната цел на маркетинговите ми усилия е иницииране на желание за придобиване на дялово участие в Ексте Бароко – като за начало, 50% от спалнята ми.
Стъпка номер 3:
Изпълнение на маркетинговата програма и комуникиране на USP. Няма да ви изнасям лекция, само ще уточня, че USP е Уникална точка на продажба, т.е. трябва да се позиционираш така, че да покажеш уникални качества, които потенциалната конкуренция не притежава, което да направи твоята оферта най-желаната и избраната. Или по друг начин казано, задаваш си въпроса: защо да избере точно теб, а не някоя друга? Като се има предвид какъв ми е таргетът, моята уникална точка на продажба е фактът, че съм рядък екземпляр хуманоидна женска, или така наречения full package, тоест комбинацията остър ум, адекватна лингвистична експресивност, високо ниво на знания и дълбока заинтересованост по предмета международно договорно право (това за масаж на егото му), демонстрация на добре аргументирано и задълбочено адвокатско мислене (това е еквивалента на демонстрация на супер издържливост във фитнеса за тези, които не можаха да разпознаят елемента) и всичко това съчетано с брилянтен външен вид – красива коса, лек грим, хубава кожа, лице, дрехи, маникюр и други интер алиа данни, които правят опаковката.
Следващите маркетингови стъпки, като бюджетиране, оценка и т.н. не са предмет на научната ни конференция днес, така че няма да ги обсъждам.
Докъде съм стигнала с изпълнение на маркетинговата програма?
Имайки предвид, че днес имахме първата аудиторна лекция при него, аз смятам съм много добре в маркетингово отношение. Много е важно да бъдеш забелязан в тълпа от хора при първа среща с тях. Това е като да си шоколад на рафт в Била - трябва мърчъндайзингът да ти е правилен - да си позициониран на ниво очи, защото под това или над това може и да не те забележат, да имаш адекватната за вкусен шоколад опаковка и етикетът ти да говори неща, които купувачът иска да чуе.
Та аз блеснах със знания днес. Блеснах с брилянтни въпроси. По едно време видях, че гледа само към мен за отговор, когато задаваше въпрос, така че със сигурност, ако бях Нестле, щях да съм в количката му. И финално имах ексчейндж на няколко мейла с него, в които по един много фин начин направих така че да съм сигурна, че е запомнил името ми и знае коя съм. Той пък ми направи професионален комплимент и ме покани на една негова допълнителна лекция.
Като за първи ден, смятам, добих около 10% пазарен дял.
|