Интересно е, че в древна Гърция толерантността по отношение на гейовете е била висока
Много по-висока от днешната не. Четете малко история пък после вярвайте на градски легенди.
Сократ е бил осъден на смърт точно за това - "Развращаване на атинската младеж" и като гледаме кой му е бил един от любимите ученици и "слушатели" - Алкивиад, то донякъде обвинението не е било лишено от смисъл Хората по-скоро са били като днес, присмивали са се, но са го приемали ако е в някакви разумни граници, ако обаче ги надмине са се подигравали открито.
Когато е жив Антиной, любовника на император Адриан всички приемат, че императора е човек като всички други. Има си слабости, но кой ли си няма. Но когато Адриан обожествява Антиной след неговата смърт е станал за посмешище в цялата империя.
Колегата виждам, че споменава Александър. Нямам идея от къде тръгва този мит, защото няма никакви исторически данни той да е харесвал мъже (Женил се Н. броя пъти и все за красавици), но пък имам подозрения от къде тръгва и този мит. Морис Дрюон написва преди години един роман (точно роман), вплита вътре малко повече пикантност и няколко мъжки ласки и ето ти интрижка. С Юлий Цезар е нещо подобно - Като младеж 16-17 годишен имал някакво вземане даване с царя на Витиня (оня бил известен педераст), не е ясно и какво точно, но в Рим тръгват слухове още повече семейството на Цезар е имал много политически противници за които е добре дошло да изкарат младежа такъв. Но дори да е има сексуални отношения по някаква известна нему причина (бил е политически хитрец) то след връщането си в Рим и до края на живота му никъде не се споменава да е имал вземане даване с мъже, но виж с жените е бил ненаситен - Чак до степен легионерите му да съчиняват песнички от рода на:
"Идваме и с нас е Цезар,
пазете си жените и дъщерите
от дъртия плешив курвар!"
Гейове има, имало и е и винаги ще има, но когато от нещо обичайно започне да се превръща в правило едва ли не става някак си досадно.
Още повече, когато се дадат повече права на една група хора, то най-нормалното което може да стане е останалите групи хора които не членуват в тяхната група да ги намразят.
За това и мисля, че Буковски е прав в случая. Когато даваш права на една група повече от на другите най-много да предизвикаш недоумение в един миг, а после и омраза.
Редактирано от kotaranko на 28.09.09 14:29.
|