|
Тема |
Re: Разсъждения на глас :) [re: Tweeg] |
|
Автор |
Cтepн™ (любопитко) |
|
Публикувано | 14.02.07 22:35 |
|
|
Чудесно казано и обяснено.
Просто, съдейки по въпросите на питащия, за тези неща му е още раничко
Обикновено на начинаещия първо трябва да му се развие чувството за работа с параметрите bitrate и framesize. И обикновено има чудене защо е гледал дивекс с прилично качество, рипнат от ДВД и с битрейт 7-800, а кодирания от него клип от камерата му е отврат дори и с 1200. Затова за общ знаменател в случая избрах да е начина на показване при различните източници...има един термин, дето все му забравям името, който отбелязва процесите при презредовото изобразяване на картина (или полукадрово) и което много тормози енкодерите...затова и искат по-голям битрейт, но не само това, де.
Иначе си съвсем прав за другото. А и тук не говорим за професионални ДВДта, при които оператора е профи, осветителя и той, камерите са супер и т.н.
Иначе при всяко кодиране в MPEG-2 или MPEG-4 трябва добре да се позанимае човек за да извлече максимума. Аз и затова не обичам разни програмки all-in-one, дето са черна кутия. Защото, като спомена за I, P и В-фреймовете...чудесно е да можеш да променяш параметрите - дължината на GOP-а, МИН и МАХ разстояние м/у I-фреймовете, метода и обхвата на търсене на измененията от фрейм към фрейм, да ползваш възможностите на Visual Content Scene Detection за да ти се затваря GOP-а в най-удобния момент, да донастройваш Q-матрицата на енкодера (това така и не се научих да го правя). Всички тези благинки са достъпни в добрите stand alone енкодери...Майнконсепт, ССЕ...ако си ползвал последния знаеш какви възможности ти дава VBR bit allocation да направи пробно кодиране и после в цветове да ти покаже поведението на всяка една I, P и В-фрейм и да доискусуряваш преди същинския процес
Но му е още рано на питащия за тези неща
|
| |
|
|
|