|
Тема |
Internal KnowledgeBase |
|
Автор |
Eol™ (God Of Winds) |
|
Публикувано | 27.10.12 14:52 |
|
|
Няма да обяснявам за натрупващият се (без)краен брой техники, технологии и колеги с различно ниво на знания,умения и професионална ориентация. Винаги се стига до момента в който решен някак си преди време проблем се появява отново (и или човек е забравил какво е мазал тогава или го е решавал някой друг), настройки по сървъри и сървиси се променят/мигрират/изтриват; хора идват и си отиват и прочие.
Като цяло целта е да може да се разебре на кой сървър какво има (като желязо, ОС, софтуер, версии), какво/как/кога е било променяно/добавяно/изтривано (като конфигурации, версии, услуги), описание на провизионираните услуги (как са пуснати, конфигурирани, етц), описание на решението на срещаните проблеми
Та въпросът ми е : ползва ли някой подобна система за решението на горните проблеми?
Функциите които се търсят от системата: приличен WYSIWYG редактор, възможност за създаване на различни категории/теми/раздели/под-раздели; Upload на файлове/конфигурации (по възможност с versioning или поне time-stamp); user access-level control и разбира се качественно търсене (по възможност и в документите)
Съгласен съм, че всеки екип/фирма са строго спецефични, но тъй като е за вътрешно ползване съм сигурен, че екип от 3-4-5 души ще е по-склoнен да се нагоди към особеностите на системата от колкото да нагажда или пише собственна такава.
МАстодонти влизащи в категорията ERP/CRM/HelpDesk са явно не приложими.
Тествани ca:
- не им хареса на хората пък си е и странно да му свикнеш
няколко WiKi-та - абе горе-долу става ама не баш.
/ - това са по-скоро issue tracking система с опция за knowledge base
- лицензионата политика убива, сис-администрацията закопава, пък си е като с топ врабчета да биеш
Всякакви лични мнения, препоръки, search criteria's са добре дошли.
Както се казва цената няма значение, но гледаме да е за без пари :)
|
| |
|
|
|