Проблемът не е толкова хардуерен или софтуерен, колкото в wetware. Несъвместимостта между MS Office и OpenOffice съществува, но е в такива места, където се набутват само разбирачи (примерно макроси, pivot tables, плъгини). Ако такива функции не се ползват, може да се пробва да се мине на OO.
Но като имаме предвид как народът масово не може да работи достатъчно добре с Windows и MS Office, най-вероятно ще се надигне невероятен вой при опит за смяна на познатия интерфейс, колкото и непълноценно да се ползва. Затова казвам, че проблемът не е технически.
Идеи за икономия - хората, на които не им трябва MS Office, да не го ползват. Viewer-ите за тези документи са безплатни, работят достатъчно добре.
Реално какви са разходите - Windows 7 Professional DSP - USD 160, MS Office 2007 Professional DSP - USD 350 (Small Business е по-евтин, 270 долара), Windows Server 2008 Standard - USD 770, Windows Server DSP 5 CALs - USD 150. Лицензите за Exchange не помня колко струваха. Т.е. за един потребител са нужни около 550 долара без ДДС, но и без евентуални отстъпки за обем. Като направим сметката със загубеното време за преобучаване, за доста бизнеси, където заплатите на служителите са по-големи, не е изгодно да сменят платформата.
|