|
Тема |
Re: Как да пренапишем учебниците [re: LoVe_RuLeS] |
|
Автор |
ThunderGoddess (Sacer) |
|
Публикувано | 22.10.08 12:57 |
|
|
Прпсти хора лесно се управляват. Ученичка, надявам се статията, която си дала, да е пълна ирония, хахах. Прегледах я набързо. Проблема в българското образование не е в подбрания материал, ами във факта, че е прекалено много, според мен трябва да има по-явно изразени профилирани училища, а не като сега - аз съм хуманитарен профил, но уча математика, химия, физика и не знам си какво си. Излиза, че съм хуманитарен профил по име. . Материала, който се преподава в училище не се влияе от някакви си моди - искали да учат по химия за онези боклуци, с които се помпат фитнес маниаците, но ако си беше научила добре окислително-редуционните уравнения, щеше да разбереш, че химията с която се помпат спортистите ти прецаква здравето. Освен това в девети клас се учат органични съединения, така, че спокойно - и за алкохол ще учите и за разни отровни вещества.
Искам да попитам Love_Rules за какво са му повече часове по български език в горните отделения? Ти прост ли си, какъв си? Българин ли си? До шести клас не се ли научи къде се слагат запетаи и не научи ли местоименията и граматиката на родния език? Аз ги научих, защо да се повтаря всичко на ново. Освен това литературните анализи не са малоумни. Малоумен си ти, понеже предполагам, като повечето ученици ги преписваш от интернет. Ако се имаш за толкова интелигентен, че да ми говориш за реформи в образованието, би трябвало да се справяш с анализите сам. Проблема е в начина на преподаване - дава се тъпия план-тезис и никой не иска мнението на децата, никой не им обяснява как точно се прави ЛИС, а би трябвало. С малко тренировки за самостоятелно мислене скоро човек свиква. Няма да забравя първата година на осми клас като ни дадоха съчинение по непозната досега, неизучавана тема - беше върху едно стихотворение. Всички се опитаха да се сетят за някакви вече назубрени фразички от преди и затова всички имахме лоши оценки. По-късно направихм опит върху друго, непознато стихотворение, но вече учителката ни беше научила как сами да си правим анализа според това, което ние мислим. Втория опит определено беше по-успешен.
|
| |
|
|
|