|
Тема |
Key re-activation. [re: HlTMAN] |
|
Автор | . (Нерегистриран) | |
Публикувано | 09.08.06 10:38 |
|
|
Дир-а пак е сгъбясал и не мога да пусна нова тема. Модератора да премести това ако прецени за необходимо
Вчера бях много доволен, защото не можаха да ме цакат между 60 и 80 лв. и реших да споделя с вас за какво става дума.
Цялата работа е, че имобилайзера на Реното ми Меган 97г. спря да разпознава единия ключ. Цъкаш! Нищо! Пак цъкаш, пак нищо! Питах тук-там, посъветваха ме в крайна сметка да си реактивирам ключа, защото е възможно и другия да откаже. Намерих и кандидат да свърши тази работа, но..."Между 60 и 80 лева в зависимост от проблема". И се ядосах!
Проверих ключа - диода си работи. Батерийките са читави, сменени току що. Ако трябва нещо да се ремонтира разбирам да се налага да цакам 60-на лева, ама той си работи. Сядам си значи на задника, дълго ровене в интернет по форуми и в крайна сметка след няколко неуспешни опита успях със следната процедура.
Имобилайзера има авариен код. Трябва да се знае какъв е. Ако не го знаете, някой може да Ви го прочете със съответния софтуер за съответната сума. Вариант номер две е да го получите директно от Рено. Длъжни са да го дадат. В едната от книжките пише, че кода е собственност на колата...така че.
След като се сдобиете с кода, процедурата по въвеждането е описана в книжката, но все пак.
1. Включва се запалването така че електрониката да работи ( без да се пали двигателя ). Червения индикатор на имобилайзера трябва да мига бързо.
2. Натиска се и се задържа бутона за централното заключва на таблото ( в дясно под бутона за аварийните светлини ). Индикатора на имобилайзера изгасва и започва да примигва. Броим примигванията. Ако първата цифра на аварийния код е 3 трябва да се отброят три светвания на индикатора. След като изгасне на третото светване, отпускаме бутона. Първата цифра е въведена.
3. Отново натискаме и задържаме и индикатора на имобилайзера отново започва да примигва ( средно по веднъж на секунда ). Отброяваме втора цифра и отново отпускаме.
4. След като се въведе последната цифра ако кода е верен, индикатора светва за около секунда, изгасва и отново светва този път продължително.
5. След като светне втория път връщаме контактния ключ в изходно положение. Таблото изгасва. Натискаме и задържаме бутона на заключването на таблото. Вратите ще се заключат и веднага след това ще се отключат. Индикатора на имобилайзера светва за да покаже времето през което можем да синхронизираме ключовете. Времето е някъде около 15-на сек.
6. Насочваме ключа към приемника, по възможност нека да е близо за да не стават грешки. Сега най-важното - в рамките на секунда и половина ( по инструкция ) трябва три пъти да се натисне бутона на ключа. Наистина е важно - тренирах го преди да успея да го направя. Индикатора на ключа светва първите два пъти за кратко, а на третия светва малко по-продължително. Ако след третото натискане вратите се заключат и отключат значи ключа е синхронизиран. Махаме си пръста от бутона и ключа надалеч от датчика.
7. След 10-на секунди индикатора на имобилайзера изгазва. През тези 10 сек. може да се синхронизира и втория ключ. Не съм пробвал ако първия път не успее да опознае ключа да опитам веднага наново но мисля, че ако не успее просто индикатора изгасва веднага.
8. След като индикатора изгасне, може да си пробвате ключа.
9. Излизате от колата, заключвате с току-що активирания ключ, активирате и алармата и бегом към най-близката кръчма да изпиете доволно една биричка.
btw: По данни от интернет тази процедура би трябвало да работи и за Лагуна. Успех!
|
| |
|
|
|