|
Тема |
На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалванет |
|
Автор | Cтoян (Нерегистриран) | |
Публикувано | 05.06.06 11:53 |
|
|
Здравейте,
Карам Рено Сценик 1.6v, бензин, 2001 г. Сега е на около 44000 км е. Когато беше на около 34000 км му изгоря бобина на запалването (преди година и 3 м.). Вчера пак имах щастието да ми се случи същото. Пукат тез бобини като пуканки. Нова бобина е около 90-100 лв. Ремонта ми излезе около 110 лв.
Когато ви се случи туй щастие симптомите са няколко:
1. Разхода ми на градско се повиши до 12 л/100. Нормално е около 8.0 л/100.
2. При подаване на газ се чува пукане в задния заглушител. Може би защото неизгорелите газове в цилиндъра с изгорялата бобина (до)изгарят в заглушителната система.
3. Двигателя работи неравномерно.
4. Оброротомера показва малко по-ниски обороти от обикновено. Може би около 20-40 об/мин по-малко.
5. Понижена мощност.
6. На оборотомера има една сигнална лампа с форма на помпа за бензин. Понякога почва да мига (сравнително рядко. За 1 ден ми се случи 3-4 пъти). След време изгасва сама (30-60 с.), ако не се подава много газ. Обикновено почва да свети ако се подаде повече газ, което аз избягвах да правя.
7. Струва ми се (но не съм много сигурен), че известно време преди този дефект (да речем 1-3 месеца) при ускоряване се чуваше същото онова буботене, но много много по-слабо. Тогава имах чуството, че има някакъв механичен проблем. Сега докато се връщах от сервиза не забелязах да има такова буботене. Също така няколко дена преди проблема колата палеще почти нормално, ама не съвсем. Няколко пъти ми се случи запаля от втория път и да ми загасне колата при потегляне, което не е нормално. С една дума имам чуството, че бобината е почнала да си заминава от известно време и си е показвала рогцата ама симптомите са били едва-едва доловими.
Надявам се да съм полезен на някой с тази информация. Доколкото зная много бензинови Сценици имат този проблем.
И двете ми изгорели бобини са с марката SAGEM. Мисля, че е френска марка. Първия път ми смениха изгорялата бобина с някаква немска, а сега с френска. Не зная марките, защото на опаковката, която ми дадоха в сервиза след като вече бяха я сменили пишеше единствено Mаде ин ...
На ентусиастите сръчковци мога да кажа, че не е чак толкова трудно човек да си я смени сам. Трябва му отверка/ключ тип еврейска звезда и да знае коя е изгорялата бобина. Нормално труда за смяна в сервиз е около 15-20 лв.
Поздрави
Стоян
|
| |
|
|
|