ПОЩАЗатвори
Име:
Парола:
Регистрирай Free

Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:44 31.10.14 
Клубове / Техника / Автомобили / Renault Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Меган 2-добър ли е? [re: VladoF]
АвторVeso (Нерегистриран) 
Публикувано23.06.05 10:48  



Renault Megane 1,5 dCi
(29 Април, 2004)


Да направиш нещата винаги по по-специален начин e нещо типично френско. Така постъпва и с автомобилите шеф-дизайнерът на Рено Патрик Льо Кеман, чиято работа върху Рено Меган 2 е една от основните причини колата да стане носител на титлата “Автомобил на 2003-а година” в Европа. колата не може да остане незабелязана в претовареното градско движение, особенно ако се отдалечава от наблюдателя. Визията й е доста сложна и в същото време създава впечатление за монолитна цялост. И докато предната част, с издължените си фарове има много общи черти с автомножеството, предлагано в шоурумовете, задната част направо грабва погледа и не оставя никого безразличен. Още по-интересен е задният капак, когато е вдигнат нагоре – окото не престава да облизва невероятно начупената му линия.
Купето е светло и просторно, седалките са по френски удобни, но полепват тялото по немски. Повърхностите са изработени по т.н. “touch design”, много са приятни на пипане и същевременно имат релефна фрактура. Отзад, но само за късо разстояние може да седне трети пътник по средата, другите две места са доста по-анатомични от средното за класа. Автомобилът е пълен с всякакви “джобове”, стойки за чаши, подлакътници има и отпред и отзад, пепелникът отпред е “мобилен”. Интересно са решени и подглавниците с възможността за промяна на наклона на предната им част.

Следващата изненада в колата е електронният ключ, който не е задължително да бъде в специалния прорез на централната конзола под таблото таблото, а може да си остане и в джоба на водача. Но джобът трябва да остане в колата, а стартирането и угасването на двигателя е като при спортен автомобил – със старт-стоп бутон. Дръжките на вратите са без привичния прорез за ключ и са снабдени със сензори, реагиращи на сигнала от електронната карта. Необичайна е и “п”-образната форма на дръжката на ръчната спирачка.
Електрониката се занимава още със скоростта на чистачките в зависимост от силата на дъжда, запалването на фаровете зависи от силата на външната светлина, а зоната на осветеност пък се коригира от скоростта – до 30 км/ч е около 50 м, а при по-високите скорости скача до 70 м на къси. Следват круз-контрол, климатик, командван до известна степен от интензивността на слънчевото излъчване. Само лекото помръдване на стрелката на оборотомера показва, че отпред работи не какъв да е, а дизелов двигател.

При натискане на старт-бутона, електрониката изчаква необходимото за подгряване време и запалва от четвърт оборот двигателя, като трябва да е натиснат или съединителя или спирачката. Двигателят не запалва и ако е отворен капакът на багажника. Турбодизелът е с минималните в днешно време литър и половина ходов обем и не особенно впечатляващата максимална мощност от 80 к.с. Директното впръскване по системата “common ball”, заедно с отлично подбраните числа на петте предавки осигуряват сериозно и равномерно ускоряване още от никакви обороти, а в диапазона 2 – 4 хиляди оборота автомобилът си е малък отличник – без проблем на магистралата могат да се подържат отвсякъде забранените и от всекиго, особенно с по-мощен автомобил, подържани или прескачани 170 км/ч.

Воланът е с електроусилване, като “съпротивата” му нараства с увеличаването на скоростта. В същото време пътят на информацията не е прекъснат от усилването до пръстите на водача. Окачването в никакъв случай не е спортно, но не е и прекалено меко. Шасито на колата се чуства дори по-добре на по-неподържани повърхности, истинско удоволствие на истинския любител доставя поведението му по нагъчканите със завои тесни междуселищни пътища. Особенно добър помощник при движението на мокро е разработената съвместно от Рено и Бош система ESP. Тя, освен основната си функция, включва автоматично стоп-светлините при –0,8 g, дори и ако не е натисната спирачката. 15-цоловите алуминиеви джанти елегантно напомнят стилизиран малтийски кръст.

Цената на автомобила у нас тръгва от 22990 лв. без ДДС, лизингът за физически лица е от 1 до 4 години, за фирмите от 1 до 5 години. При лизинг от 1 до 2 години първоначалната вноска е нула, при три години – 10%, като оскъпяването за целия период на лизинга е едва 828 лв.

Техническа характеристика – 1,5 л, 4 цилиндров турбодизел със степен на сгъстяване 18,8, максимална мощност 80 к.с. при 4000/мин, максимален въртящ момент 185 Нм при 2000/мин. Предно предаване, дискови спирачки – отпред 280 мм вентилирани, отзад 240 мм диаметър, гумите са с размер 195/65 R 15. Масата на колата е 1195 кг, пълната маса с товар е 1745 кг. Максималната скорост надхвърля 170 км/ч, ускоряването от 0 до 100 км/ч става за 14,3 сек. Разходът на гориво в градски условия е едва 5,6 л на 100 км път, извън града спада до фантастичните 4 л, а средният разход на гориво е в рамките на 4,6 л на 100 км път. Резервоарът побира 60 л.



Napravo kupuvai bez da se zamisli6
:)



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Меган 2-добър ли е? Aни   14.06.05 23:11
. * Re: Меган 2-добър ли е? Piqndurnik   15.06.05 13:08
. * Re: Меган 2-добър ли е? Aни   16.06.05 14:58
. * Re: Меган 2-добър ли е? motek   17.06.05 15:30
. * Re: Меган 2-добър ли е? rлиraн   09.08.05 18:36
. * Re: Меган 2-добър ли е? ddd   17.06.05 16:39
. * Re: Меган 2-добър ли е? rлиraн   09.08.05 18:32
. * Re: Меган 2-добър ли е? VladoF   19.06.05 19:51
. * Re: Меган 2-добър ли е? Veso   23.06.05 10:48
. * Re: Меган 2-добър ли е? Valentino®   17.10.09 19:42
. * Re: Меган 2-добър ли е? rлиraн   09.08.05 18:43
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2014 Dir.bg Всички права запазени.