|
Тема |
Re: повишено ниво на маслото [re: Dialogys] |
|
Автор |
-TACHO- (ентусиаст) |
|
Публикувано | 21.03.05 19:13 |
|
|
Написаното по-горе беше от личен опит. С предишните ми коли не съм имал такъв "проблем", но първата година с тази, Е7J на Р19, и аз останах много изумен точно от това.
В началото на зимата нивото на маслото беше до половината на пръчката, но след месец-два като го погледнах отново нивото беше стигнало горната граница. И аз в началото се озадъчих, но като минах наведнъж към 200 км извънградско (по време на което колата непрекъсното пушеше отзад като на студен мотор) и след това проверих маслото, нивото пак беше слезнало на средата на пръчката. Явно ставаше въпрос за конденз, който при загрятото масло се е изпарил, защото при градско движение зимата си трябват поне
20-тина км ако не и повече за да достигне и маслото работна температура (80 градуса), за разлика от антифриза, който на 4-5 км при много студено време трябва да е вече поне 80 градуса.
А след това прочетох в една немска книга, че при интензивно движение на кратки разстояния в студено време (или в горещо) се препоръчва смяна на маслото не на 10000км примерно, а на 2-3 месеца.    
|
| |
|
|
|