|
Тема |
Re: Renault 19D [re: нoвak] |
|
Автор |
MAP (himself) |
|
Публикувано | 02.03.05 12:17 |
|
|
С уговорка че дори не съм виждал ттози двигател
Аз залагам на гориво и свещи.
1. За горивото (добавка е препоръчителна дори и за профилактика - преди всякакви симптоми)
Shell Super или OMV. Но по добре изгори наличността в резервоара и после налей колкото мошеш повече гориво + добавка.
Повече въздух в резервоара = повече вода/конденз.
2. Накалните свещи са трудни за диагноза.
Всички познати ми автомобилни дизели - "свещите" са на една шина (значи - всички паралелно), и всички работят поне още 10 сек след запалването.
Тъи като съм виждал предимно стари модели, не изключвам вероятността да има и такива на 2 вериги (но не виждам особен смисъл в това).
В загрято положение - за различните модели могат да комсумират от 8 (за стари модели) до 12-13 ампера! На студено имат много малко съпротивление (около 0.1 ом).
Ако замериш съпротивление между шината и "маса" ще намериш пълно късо освен ако всички свещи не са изгорели. Същият ще е ефекта и ако си поиграеш да свалиш шината и да ги мериш една по една.
Единствения що годе сигурен начин за диагноза 'на място' е с амперметър последователно на шината - но тогава прибора трябва да може да понесе до 70-80 ампера (стартов ток) а едвали ще намериш такъв. Може би в по-сериозен сервиз.
Ако са лесно достъпни - включи подгрев на студен двигател без да палиш,
изчакаи индикацията да угасне, изключи и пак включи (пак без да палиш)
Иди и пипни видимата част и прецени дали всички имат сходна температура.
Може и малко да се опариш.
Уловката и при двата начина е че понякога при тези свещи се получава така че имаш подобен ток (колкото да те излъже) както и нагряване на пипане отгоре - НО НЕ СЕ НАГРЯВА ВЪРХА НА СВЕЩА ВЪТРЕ В ПРЕДКАМЕРАТА - което пак я прави негодна.
Имах стар бус VW 1.6D които палеше при - 10 градуса с 2 изгорели свещи!
Естествено - аз подозирах че е поне една но се оказаха 2. Това стана ясно чак когато ги изкарахме.
Моя съвет е - ако можеш да си го позволиш, направо ги сменяй комплект без да си играеш на диагностики или поне трябва да се изкарат и захранят извън двигателя (мооого парят. не дръж с гола ръка). Трябва да започнат да 'побеляват' от върха към резбата!
Успех
Не е...това на което ти прилича
|
| |
|
|
|