|
Тема |
Re: Рено Трафик 2.1Д [re: VladoR] |
|
Автор |
MAP (himself) |
|
Публикувано | 23.02.05 15:30 |
|
|
Ok, вече ме мързи да пиша обяснения.
Само накратко ще вметна няколко общи коментара.
За маслата си има каталози за приложение.
Не смятам да пиша трудове по темата.
Само ще ти припомня че W значи Winter (зима) затова търси разликата между две масла с еднакъв вискозитетен индекс, търси я в 10 и 15 което показва "изпомпваемостта" при ниски температури - по точно при колко ниска температура е достатъчно течно и годно за помпене.
За това какво означава (и как се получава) съответната цифра .... дълга и широка.
Само още един джокер - съществуват "летни" масла в чиято спецификация въобще няма ххW
Както и да е, съветвам те да не твърдиш че 10W40 е по тънко от 15W40 в условия различни от много минусови температури.
Май от там започна спора за маслата.
---------------------------
За натоварването - няма място за интерпретаций.
Това е % използвана мощност.
Съвсем нормално е по-натоварения двигател да харчи повече масло.
В тази тема съм напълно съгласен с теб по отношение на топъл / студен пробег. Самоче нашия приятел беше споменал че Трафика отдавна не е влизал в нормален темп. режим заради което го посъветвах да си смени термостата.
Това обяснява защо има баби лади на по 500'000 км като таксита.
И като стана въпрос за Лада, а и да приключвам вече
1. много лади имат система за ППХ.
Ако си виждал карборатори с едно ел.ключе на дроселовата клапа, което командва едно вакуумно ел.клапанче което пък е свързано с един шлаух с една мембранка точно до винта за регулиране на оборотите - ще се сетиш за какво ти говоря. Друг е въпроса че много малко от тях наистина работят.
2. Никога - ама никога не бъркай регулатор на аванс с регулатор на обороти.
Независимо как са изпълнени.
Дори мога да ти кажа със сигурност че в много модели помпи - регулатора за 'аванса' е хидравличен а не центробежен.
Не е...това на което ти прилича
|
| |
|
|
|