|
Тема |
Re: Рено Трафик 2.1Д [re: VladoR] |
|
Автор |
MAP (himself) |
|
Публикувано | 23.02.05 11:45 |
|
|
Извинявам се за викането с главни букви. Не съм търсил този ефект.
Сега по темите:
За маслото си много прав, ама не съвсем. 100% щеше да си прав при 100 градуса работна температура при еднакви втора група цифри в индекса на маслото ... само че този дизел не работи на 100 градуса, а на малко отдолу и не виждам, защо издребняваш?!
Сравняваме 10W40 и 15W40
Ако има разлика то тя е при ниски температури затова дадох пример на -10 (минус десет) градуса. А нормалната работна температура трябва да е 80 градуса. Не случаино има топлообменник на главата на масления филтър.
Нямаше да издребнявам повече ако не беше отворил дума за 100те градуса.
За натоварването също си прав има-няма 50%, защото:
1. слуайно между двигатела и колелата има и скоростна кутия, а тази на Клио и на Трафик (говоря съвсем наизуст) никак не е еднаква.
Хитростта на скоростната кутия е в преобразуването на обороти във въртящ момент. Енергията която влагаш за извършването на една работа е еднаква при всички предавки.
Например:
работа - 250 кг на 100 метра.
Ако трябва да пренесеш 5 торби цимент на 100 метра, то имаш избор
1ва предавка - грабваш ги една по една и тичаш 5 пъти по 100 метра.
2ра... 3та....
5та предавка - грабваш ги всичките наведнъж и ги носиш 1 път на 100 метра
Тук, ролята на мощността се изразява САМО във времето за което ще свършиш работата. (мощност = 1'ца работа за 1'ца време)
Така че 1 тон преместен на 100 км за 1 час винаги изисква 2 пъти по малко мощност от преместването на 2 тона на 100 км за 1 час.
В практиката се намесва и КПД'то и за това нещата не са съвсем точни както на теорията, но все пак Клио харчи 1/2 гориво спрямо Трафик.
Поправи ме ако греша.
За входовете и изходите: откачал ли си някога единия и другия маркуч, за да видиш през кой колко духа? Аз на Щото не можеш да ме убедиш, че маслото по равно ще се връща през по-голямото и през по-малкото съпротивление (демек срещу по-силната и срещу по-слабата струя картерни газове).
Надявам се да не те обидя като ти припомня че подбуталното пространство е един обем както и че пространството под капака на главата е част от този обем макар и да се намира над буталата. Така че налягането в "картера" (въпросния обем) е едно и също навсякъде. Няма такова нещо като повече или по малко духане от различните места един картер. То е само въпрос на диаметър през който "усещаш" духането.
За конкретното техническо изпълнение при Трафик - нищо не твърдя категорично защото задната част на моя двигател е под таблото и нищо се не види и затова завиждам на коли с нормален преден капак.
За конденза и маслото: а защо ги има през ауспуха само при ППХ? И нали според твоето тълкуване на цветовете (което не оспорвам) на маслото съответстваше син пушек, а колегата говори за малко по-различен цвят?
Ами първото което се сещам е че в такъв режим потока е най слаб и просто позволява да се види а не се издухва. А за цветове които цитира колегата, с писане във форума няма как да ги определим. Да не говорим колко нюанси има и от колко още фактори зависят (температура на околен и на всмукван въздух, влажност и т.н.)
Имам подозрение, че ППХ малко ти бяга. При системи за ППХ имаш тотално спиране на горивото (бензинови инжекциони, ама там е тъпкано с електроника, а ние си говорим за мотор концепция някъде 80-те години на миналия век).
С уговорката че наистина не знам как стоят нещата в конкретния случай,
в дизеловите помпи има 'центробежен регулатор на обороти' който дефакто регулира количеството гориво към дюзите. Подаваики газ, ти само му казваш какво искаш да бъде натоварването. Затова, в малки граници "той" сам подава или отнема газ в зависимост от това което си задал с "газта" и оборотите които получаваш от двигателя. Значи когато двигателя се натовари и оборотите започват да спадат, този регулатор "подава газ" зада ги възстанови. По същия начин деиства и когато оборотите се опитат да се качват - "той" отнема "газ" а точно това е ППХ.
А що се отнася за концепциите през миналите години, просто ще ти дам пример малко извън автомобилите.
Чувал ли си за "Океански Риболов" ?
Такаааа, значи кораби строени през 70'те години имаха за главна машина:
SULZER - 6 цилиндъра, по 4 клапана на глава, турбо с интеркулер.
Да не говорим че всички нормални дизели са така наречения сега модерен "инджекшън" та ако трябваше да има някаква изгъзица на кърмата - трябваше да пише : 4 valve TDI intercooler
Тези машини работеха по половин година без да спират, подържаики точно 500 об/мин. Натоварването им се определя само от промяна на стъпката на винта (нещо като смяна на скорости но безстепенно) а регулатора има грижата за оборотите независимо от натоварването.
Не е...това на което ти прилича
|
| |
|
|
|