Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:38 24.06.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Renault Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Рено Трафик 2.1Д [re: VladoR]
Автор MAP (himself)
Публикувано23.02.05 11:45  



Извинявам се за викането с главни букви. Не съм търсил този ефект.

Сега по темите:
За маслото си много прав, ама не съвсем. 100% щеше да си прав при 100 градуса работна температура при еднакви втора група цифри в индекса на маслото ... само че този дизел не работи на 100 градуса, а на малко отдолу и не виждам, защо издребняваш?!

Сравняваме 10W40 и 15W40
Ако има разлика то тя е при ниски температури затова дадох пример на -10 (минус десет) градуса. А нормалната работна температура трябва да е 80 градуса. Не случаино има топлообменник на главата на масления филтър.
Нямаше да издребнявам повече ако не беше отворил дума за 100те градуса.

За натоварването също си прав има-няма 50%, защото:
1. слуайно между двигатела и колелата има и скоростна кутия, а тази на Клио и на Трафик (говоря съвсем наизуст) никак не е еднаква.


Хитростта на скоростната кутия е в преобразуването на обороти във въртящ момент. Енергията която влагаш за извършването на една работа е еднаква при всички предавки.
Например:
работа - 250 кг на 100 метра.
Ако трябва да пренесеш 5 торби цимент на 100 метра, то имаш избор
1ва предавка - грабваш ги една по една и тичаш 5 пъти по 100 метра.
2ра... 3та....
5та предавка - грабваш ги всичките наведнъж и ги носиш 1 път на 100 метра
Тук, ролята на мощността се изразява САМО във времето за което ще свършиш работата. (мощност = 1'ца работа за 1'ца време)
Така че 1 тон преместен на 100 км за 1 час винаги изисква 2 пъти по малко мощност от преместването на 2 тона на 100 км за 1 час.
В практиката се намесва и КПД'то и за това нещата не са съвсем точни както на теорията, но все пак Клио харчи 1/2 гориво спрямо Трафик.
Поправи ме ако греша.

За входовете и изходите: откачал ли си някога единия и другия маркуч, за да видиш през кой колко духа? Аз на Щото не можеш да ме убедиш, че маслото по равно ще се връща през по-голямото и през по-малкото съпротивление (демек срещу по-силната и срещу по-слабата струя картерни газове).

Надявам се да не те обидя като ти припомня че подбуталното пространство е един обем както и че пространството под капака на главата е част от този обем макар и да се намира над буталата. Така че налягането в "картера" (въпросния обем) е едно и също навсякъде. Няма такова нещо като повече или по малко духане от различните места един картер. То е само въпрос на диаметър през който "усещаш" духането.
За конкретното техническо изпълнение при Трафик - нищо не твърдя категорично защото задната част на моя двигател е под таблото и нищо се не види и затова завиждам на коли с нормален преден капак.


За конденза и маслото: а защо ги има през ауспуха само при ППХ? И нали според твоето тълкуване на цветовете (което не оспорвам) на маслото съответстваше син пушек, а колегата говори за малко по-различен цвят?

Ами първото което се сещам е че в такъв режим потока е най слаб и просто позволява да се види а не се издухва. А за цветове които цитира колегата, с писане във форума няма как да ги определим. Да не говорим колко нюанси има и от колко още фактори зависят (температура на околен и на всмукван въздух, влажност и т.н.)

Имам подозрение, че ППХ малко ти бяга. При системи за ППХ имаш тотално спиране на горивото (бензинови инжекциони, ама там е тъпкано с електроника, а ние си говорим за мотор концепция някъде 80-те години на миналия век).

С уговорката че наистина не знам как стоят нещата в конкретния случай,
в дизеловите помпи има 'центробежен регулатор на обороти' който дефакто регулира количеството гориво към дюзите. Подаваики газ, ти само му казваш какво искаш да бъде натоварването. Затова, в малки граници "той" сам подава или отнема газ в зависимост от това което си задал с "газта" и оборотите които получаваш от двигателя. Значи когато двигателя се натовари и оборотите започват да спадат, този регулатор "подава газ" зада ги възстанови. По същия начин деиства и когато оборотите се опитат да се качват - "той" отнема "газ" а точно това е ППХ.

А що се отнася за концепциите през миналите години, просто ще ти дам пример малко извън автомобилите.
Чувал ли си за "Океански Риболов" ?
Такаааа, значи кораби строени през 70'те години имаха за главна машина:
SULZER - 6 цилиндъра, по 4 клапана на глава, турбо с интеркулер.
Да не говорим че всички нормални дизели са така наречения сега модерен "инджекшън" та ако трябваше да има някаква изгъзица на кърмата - трябваше да пише : 4 valve TDI intercooler

Тези машини работеха по половин година без да спират, подържаики точно 500 об/мин. Натоварването им се определя само от промяна на стъпката на винта (нещо като смяна на скорости но безстепенно) а регулатора има грижата за оборотите независимо от натоварването.

Не е...това на което ти прилича


Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Рено Трафик 2.1Д Krom   20.02.05 16:10
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Vitesse   20.02.05 21:23
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   20.02.05 23:36
. * Re: Рено Трафик 2.1Д MAP   21.02.05 13:41
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   21.02.05 15:27
. * Re: Рено Трафик 2.1Д MAP   21.02.05 16:52
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   21.02.05 17:09
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   21.02.05 20:48
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   22.02.05 09:08
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   22.02.05 11:20
. * Re: Рено Трафик 2.1Д MAP   22.02.05 12:08
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   22.02.05 13:10
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   22.02.05 15:07
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   22.02.05 15:45
. * Re: Рено Трафик 2.1Д MAP   22.02.05 16:22
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   22.02.05 17:03
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   22.02.05 17:46
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   22.02.05 18:02
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   22.02.05 18:10
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Vitesse   23.02.05 00:59
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   23.02.05 08:15
. * Re: Рено Трафик 2.1Д MAP   23.02.05 11:45
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   23.02.05 13:35
. * Re: Рено Трафик 2.1Д MAP   23.02.05 15:30
. * Re: Рено Трафик 2.1Д VladoR   23.02.05 15:54
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   23.02.05 17:29
. * Re: Рено Трафик 2.1Д MAP   24.02.05 13:24
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Vitesse   23.02.05 20:13
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   23.02.05 21:34
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Vitesse   23.02.05 23:17
. * Кажи за помпата в прав текст ... VladoR   24.02.05 08:25
. * Re: Кажи за помпата в прав текст ... Vitesse   24.02.05 20:38
. * Re: Кажи за помпата в прав текст ... Krom   25.02.05 15:12
. * Re: Кажи за помпата в прав текст ... MAP   28.02.05 14:02
. * Re: Кажи за помпата в прав текст ... Krom   01.03.05 22:26
. * Re: Кажи за помпата в прав текст ... Vitesse   01.03.05 23:47
. * Re: Рено Трафик 2.1Д D   24.02.05 16:57
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Krom   20.02.05 23:41
. * Re: Рено Трафик 2.1Д Vitesse   21.02.05 00:46
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.