Разликата между Е и Ф-моторите на Рено е следната: Енерджи са по-ново поколение мотори, при които формата на горивната камера в главата се различва от тази на Ф-моторите на Рено и освен това при Е-моторите клапаните са разположени V-образно и свеща е по-близо до изпускателния клапан, така разположените клапани и формата на горивната камера водят до по-бързо "пълнене" на мотора, по-пълно изгаряне и съответно по-бързо "празнене", пътя на изгорелите газове към генерацията е по-къс, съответно и пътя на горивната смес към камерите, а при Ф-моторите клапаните стоят строени в една редица по средата на главата и пътя им се увеличава, а това има голямо значение. Бързото пълнене на Е-мотора води и до по-пълното му "развъртане", тук май само 16В е по-бързооборотен от него, а от там идва и по-голямата мощност на Е-мотора в сравнение с другите мотори, той вади коне от обороти. За сравнение Ц-мотора 1.4 е 58 к.с., 1,4 Енерджи (моно) е 78 к.с., 1,4 енерджи (карбуратор) е 80 к.с., Ф-мотора 1,7 моно е 73 к.с., Ф-1,7 мулти 90 к.с.
Вярно е,че въртящия момент при тоя мотор е по-малък от 1,7 моторите, което е съвсем естествено, но той е направен да работи на по-високи обороти, което компенсира.
Аз съм с такъв мотор на Р19 и си мисля, че мотора е много подходящ за това купе, ако нямаш амбиции да догонваш оня врабец Шумахер.
При мен разхода е много приличен и определено ми е по-евтино от нафтова печка, няма да пиша какъв е, че Владо пак ще каже, че преувеличавам, но ще ти кажа, че градско горя наполовина на теб с Аудито и то газ, а извънградско е направо смешно.
Мотора е перфектен на газ и то при най-непретенциозната АГУ без емулатори, ламбда-контроли и други жици.
Та 1,4 Е си мисля, че на Клио му е направо най-добрия вариант откъм мощност и разход.
За ходовата част подкрепям Владо: за 1,5 год. и към 24 000 км в България съм сменил само един шарнир за 10 лв. и то нямаше нужда да се сменя, ама аз си бях въобразил, че тропа.
Успех и пиши на какво си се спрял.   
|