|
Тема |
Re: Рено клио [re: KR-16V] |
|
Автор |
VladoR (любител) |
|
Публикувано | 31.01.05 15:22 |
|
|
Хммм ... ами качи се първо на едно Клио на Горубляне, демек - симулирай интерес уж да го купуваш. Ако ти е зора да се навираш в центъра и да паркираш на малко място - може, ама иначе ... подозирам, че няма да ти допадне като вътрешни размери.
Що се отнася до моторите ... французите правят не по-лоши мотори от немците (аз също преди бях заклет фен на VW и съм сменил няколко автомобила от марката), а че френските са по-икономични от немските - тук спор просто не може да има.
В Клио 1.2 и 1.4 моторите са по-ново поколение Е-мотори (Е=енерджи). Има ги както във версията карбуратор, така и моноинжекция. 1.7 (само монопоинт), 1.8 16V (само мултипойнт) и дизела 1.9 са по-старото поколение F-мотори. Лично за мен по-новото поколение Е-мотори няма ясно и еднозначно изразени предимства спрямо F-моторите. Разходът на Е-моторите е една идея по-добър от този на по-старите мотори, но пък F-моторите са с доказана с времето здравина и икономичност.
Аз карам 21-ца 1.7 мултипойнт 90 коне - пълна инжекция (този мотор го няма при Клио), няма нищо общо с механичната инжекция на VW/Audi. Градски разход в София:
бензин: 8.5-9 (летен, друг не съм засичал)
газ: 9.8-11.2 (лято - зима).
ТАСНО е с 19-ка 1.4 монопойнт Е-мотор и като ме чуе, ще ми се присмее пак, че ми е висок разхода!!!
Та мисълта ми е, че ако ще се хвърляш на Рено само и само заради ниския разход, нама нужда да се яхваш зорлем на най-малкия модел (айде като забравим за Туинго). С 21-ца ще имаш сравним (че да не и по-голям комфорт спрямо Ауди-то), за разхода вече разбра. НО при 21-ца трябва много да ВНИМАВАШ с магарето (помощната рамка), която носи мотора: слабо място е и гние здраво (моята е сменяна 2000 год в Германия и сега е като нова). 19-та е по-голяма от Клио-то и нама такъв проблем с магарето, защото при нея (и при Клио) моторът се държи с тампони към купето.
Иначе ако си мислиш, че Клио 1.2 харчи 7 бензин на градско ... блажени са верующите. И 1.2 и 1.4 не харчат по малко от 8 и нещо и при най-малкото "заиграване" на моноинжекцията следващата спирка е 10. Та стъпките в разхода при Клио/19-ка/21-ца едва ли да са през повече от половин литър.
За ходовата част вече споделих: ако не "ловиш" дупките като в електронна игра ходовата част е достатъчно здрава. В предишния постинг ти писах за Клиото (1 тампон за 2 години иполовина), ето ти сега и за 21-та: разходи по поддръжка на ходова част за 3 години (без 1 месец) 0.00 лв. И намам нищо, дето да съм "забравил" да го сменя.
|
| |
|
|
|