За опел
Шарнири с накрайници комплект са между 12 и 15 кинта
Ремък ангренажен 18 кинта, другия е между 6 и 9 кинта, има и едни от 12
Филтър въздушен между 6 и 19 лева зависи от модела на колата и марката филтър
Полуоски на опел се сменят никога, или при ПТП
Лагери задни 14 до 23 кинта комплект с шплент, семеринг и грес за едното колело
Лагери предни същя комплект 30 до 60 кинта, за омега са 90 ама то е много там
Предни накладки 19 до 47 левам като за повечето модели до 1.8 за 29 лева има TEXSTAR които ако си карал с такива ше знаеш за какво ти говоря
Предни дискове 70 кинта за моделите до 2К кубици и без омега
Задни барабани 50 до 70 лева
Маслен филтър на GM 8 кинта, други 6 кинта има и по 3 ама са калпави
Термостат 17 кинта, гумени съединения колкото ти душа иска по симеон и стават и от жигули
Водна помпа от 40 до 90 лева - зависи от марката помпа, като при повечето модели, изключвам само 16 клапановите, водната помпа обтяга ангренажа!!!
Обаче сега идва по-важния момент, а именно рено!!!
Да поясня, аз имам опел и мерцедес, не карам опела по разбираеми причини, кара го един приател, на гаджето скоро купихме рено клио и тъй като нямам никакво доверие на майсторите и имам достатъчно акъл в главата и сервиз под ръка си правя сам колите!!!
Рено клио 1.2 моно инж. (на гаджето) бе обслужено по следния начин:
Горивен филтър - 18 кинта
Въздушен филтър - 9 мисля беше
Накладки предни - 37 или 40, имаше и от 60
Малсения фитър и маслото такова за рено каквото си пише мисля че около 50 лева беше
Ангренажен ремък - 18 кинта
Ролка обтягаща за ангренаж - 76 кинта, разбира се не я смених но следващия път ще има нова няма начин
Така накладките се сменят много лесно, по-лесно от на опела
Горивния филтър също се сменя лесно, въздушния и той, маслото всички знаете как се сменя,обаче ангренажния ремък направо ми еба путката лелина докато го сменя!!!!!!!!!!!
За сравнение искам да ви кажа че на опела се сменя за 15 до 30 минути в полеви условия на път без некакви спец инструменти!!! Също така отбелязвам и факта че ако на опел се скъса ангренажа не засреща клапани и бутала, на рено незнам как е.
Та според мен подръжката на рено не е много по-скъпа от на опел, обаче така са го направили минетчиите че само в сервиз и с спец инструменти да се бачка!!! На път стане ли ти беля и си до там, нещо което в българия знаем че е често срещано поради факта че не ни се плащат 29 лева на км за пътна помощ!!!
Не искам да се засягате сега и да почвате заяждане щото на гаджето аз избирах колата и съм много приатно изненадан от нейното клио, като стабилност, вървене и возия!!!
За мерцедеса нема кво да ви разправям, той нема ангренаж, накладките най-евтините са 49 лева
Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!
|