В отговор на:
считам, че науките предлагат много по-прави пътища за търсещия от паранаучните и окултните учения в цялото им разнообразие, защото при желание може да се запознае с различните школи/теории и изследванията на основателите им, проследявайки развитието на идеите им, вместо да се чуди кои съставки да избере от разни замайващи коктейли с мистични сили, енергии, души, астрални тела, просветления, затъмнения, тайнствени създания, магически предмети, ангели и демони (макар зад единици от тези понятия да може да се крият съвсем приложими в практиката концепции, скрити зад витиевати образи) и т.н., и т.н
чакай сега, кой ти каза че пътищата на науката са по-прави от пътищата на ненаучните и окултни учения. също кой ти каза, че (не) учените търсят какъвто и да е път - те са си в пътя поначало , само им трябва време за да го осъзнаят без да се чудят върху онзи коктейл, който си описала . защо мислиш че тоя мишмаш от защото при желание може да се запознае с различните школи/теории и изследванията на основателите им, проследявайки развитието на идеите им няма да доведе до омешване с голямата лъжица и да обърка представите на научния атеист. по тоя повод се сещам как бях луднала като четох за държавен изпит по марксизъм-ленинизъм преди 20 години завършвайки техническия университет. целия мишмаш от философия, политикономия , научен комунизъм и история на БКП едва не ми докараха нервна криза . та точно за подобен мишмаш от научни учения даваш пример и не знам ти дали знаеш какво значи, но на мен определено ми навява едни мъгляви стресиращи спомени.
примерът ми с бояджиите беше буквален, а не матафоричен. не може ли инструментариума на атеиста да е бояджийски , а не комплекта инструменти , които си постнала.
|