|
Тема |
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртта"? [re: Джъджмънт Haйт] |
|
Автор |
Aлekc (Необвързан) |
|
Публикувано | 30.06.08 14:36 |
|
|
Не се шашкам ни най-малко.
Има две различни състояния на сън: сън със сънища и сън без сънища.
При сънят със сънища, ние не съзнаваме външния свят, но съзнаваме себе си и своите сънища.
При дълбокият сън без сънища ние не съзнаваме нито външния свят, нито дори себе си.
Въпреки това, когато се събудим, ние имаме чувство че сме съществували и сме наспали добре (за съжаление не винаги имаме точно това чувство).
Поради това древните индуси са въвели едно четвърто универсално състояние на съзнанието, наречено турия.
Това е състояние на чисто блаженство. Всеки от нас има жизнена потребност всяка нощ да се потопи поне за кратко по време на дълбок сън в своята вечно блаженна божествена първооснова.
Във всички епохи и сред всички народи са се раждали отделни хора като Руми, които в даден момент са ставали способни да изпитват това първично божествено съзнание по всяко време - дори когато са будни.
В наше време един индийски мъдрец, който спонтанно и без учител е постигнал това състояние на съзнание, е обяснил на основа на дългогодишния си личен опит много ясно какви са нивата на пробуждане на това изначално божествено съзнание.
Шри Рамана Махарши (1879-1950)
|
| |
|
|
|