Прав си за вярата- тя има голяма сила. Да почувстваш и да вярваш в нещо което телесните сетива не могат да го осмислят е благодат Божий.
И понеже ставаше въпрос за "противоречията" които ти си мислиш, че има и ще ти покажа, че си в греша. Не напразно е казано, "чете Евангелието като Дявола", та така и ти или който ги е пуснал тези неща изопачава Истината.
Междудругото, би ли ми направил една услуга, и да ги пуснеш тези "доказателства за противоречия' в клуб Християнство, щото искам да видя отговорите.
Ето този пример ме озадачи, признавам. и ще се спра на него, защото другите лъже-доказателства, като например за "Възнесението на Енох, Св.Пророк Илия и Иисус" да доста леснодостъпни за оборване.
Ето го примера за Иисус пред Понтий и пред главните свещеници и старейшини.
В отговор на:
А) НИТО ДУМА
И когато Го обвиняваха главните свещеници и старейшините, нищо не отговаряше. Тогава Пилат Му казва: Не чуваш ли за колко неща свидетелствуват против Тебе? Но Той не му отговори нито на едно нещо; тъй щото управителят се чудеше много. (Матей 27:12-14)
Б) ВСИЧКО СИ КАЗА
И тъй, Пилат пак влезе в преторията, повика Исуса и Му каза: Ти юдейски Цар ли си?
34 Исус отговори: От себе си ли казваш това, или други са ти говорили за Мене?
35 Пилат отговори: Че аз юдеин ли съм? Твоят народ и главните свещеници Те предадоха на мене. Какво си сторил? Исус отговори: Моето царство не е от този свят; ако беше царството Ми от този свят, служителите Ми щяха да се борят да не бъда предаден на юдеите. А сега царството Ми не е оттук. Затова Пилат Му каза: Тогава, Ти цар ли си? Исус отговори: Ти право казваш, защото Аз съм цар. Аз за това се родих, и за това дойдох на света, да свидетелствувам за истината. Всеки, който е от истината, слуша Моя глас. (Йоан 18:33-37)
такаааа.......тука ти и мюсюлманските апологети се хващате за буквализма- а точно думата отговори. Затова ти казах, не четеш в контекст и не следиш действието, нито връзката субект-обект. Ако беше пуснал целите Глави и Матей 27 и Йоан 18 щеше да видиш, че тази на Йоан е много по детайлна. Ако четеше внимателно цялата глава, щеше да разбереш, че в Йоан, Иисус е привикан от Понтий в преторията и разговора им е насаме.
такааааа......в Матей 27, описанието на събитията е много по-бегло както е и в Евангелията на Марка и на Лука. В Йоан описанието е много по-детайлно. За Матей 27, Иисус НЕ ОТГОВАРЯ, но Иисус не отговаря на Обвиненията на Юдейските "главни свещеници и старейшините".
В единия случай имаме разговор насаме между Иисус и Понтий, в другия случай имаме публично обвинение, където Иисус НЕ ОТГОВАРЯ НА ОБВИНЕНИЯТА на хората на Каифа -първосвещеника в Йерусалим.
Виждаш ли къде е разликата? За всичко си има причина и отговор, драги ми Йълдъз.
btw.......нито Ахмед Дийдат нито Осама Абдала могат да спечелят дебат с просветен Християнин, както и Константин Кирил Филисоф (да същия този от Св.Св. Кирил и Методий............) защитава блестящо и убедително Християнската вяра в Багдад в дебат с мюсюлмански имами.
|