Falange, значи преди да заговорим за цитетите ти, трябва да обърнем внимание над един друг основен момент. А той е степента на истинност в пасажите от Библията. Тоест до колко можем да се доверяваме на всичко казано и доколко можем да го приемаме за чиста истина. Все пак в Библията има доста противоречиви неща, които от своя страна няма как да са плод на безпогрешното Божествено слово. Намесата на човешка ръка е по-вече от явна. За противоречия може да си говорим доста, но нека помислим заедно над следното:
Във [Второзаконие 31:9] се казва: „А Моисей написа тоя закон и го предаде на свещениците, Левиевите потомци, които носеха ковчега за плочите на Господния завет, и на всичките Израилеви старейшини.” И малко по нататък [Второзаконие 34:5-6] виждаме следния текст: И тъй, Господният слуга Моисей умря там, в Моавската земя, според казаното от Господа. И Господ го погреба в долината в Моавската земя срещу Вет-фегор; а до днес никой не знае где е гробът му. Както и ти би се досетил няма как Мойсей да донапише тези редове. Но по-страшното тук е, че Божествения текст е дописван, доизкусуряван и доукрасяван векове наред и то от хора, които нито са били свидетели на смъртта на Мойсей, нито дори имат представа къде е гробът му. Затова в очите ми цитатите, които споменаваш нямат толкова голяма тежест. За мен Библията е божествено слово, което хората са дописвали и на моменти преиначавали за собствена полза и облага. Но тъй като нямаме и формула, с която да извлечем само истината и да отсеем човешката намеса в съзнанието винаги остава един голям въпросителен, дали всичко казано е точно така. Аз като мюсюлманин приемам гледната точка на Корана, където всички Божии пратеници са равни [Коран 2:136]. Във връзка със споменатия от теб разказ (за молбата на Аврам за синовете му) в Корана има един цитат, който изглежда евреите са си спестили и той е, че обетът на Бог не се отнася за угнетителите (тези, които вършат злини, безчинстват и сеят развала по земята) [Коран 2:124]. Не знам за теб, но за мене е по-нормално да приема, че Божествения обет е за праведните отколкото това, че някои са облагодетелствани само заради принадлежатта си към даден род въпреки всичките си прегрешения. Между другото като цитираш Тората трябва да знаеш, че все пак е книга на хора, които се мислят за съвършен и богоизбран народ и е напълно естествено да срещнеш там стихове с подобен сюжет.
.::sabah yakin degil mi::.
|