|
Тема |
Re: Кратък ескиз на няколко присъстващи [re: zatoichi] |
|
Автор |
Шaмaш (непознат) |
|
Публикувано | 21.08.05 23:29 |
|
|
Това, което не си прочел съвсем точно zatoichi, е че най-ранните от текстовете, които си посочил са известни не в оригинал, а единствено от по-късни преписи. Както показва историята, преписите много често биват подлагани на манипулация от преписвачите си. Именно затова за момента си запазвам правото да се съмнявам, че част от текстовете е възможно (което не означава, че непременно е така) да са били подправени според нечии интереси. Също така мисля, че бях съвсем ясен относно подбудите на апостол Павел да обяви христос за бог. Това естествено е подето и от ранната християнска църква, за да се превърне днес в истине, която поради характера на самата религия никой не се осмелява да подложи на съмнение.
Точно затова те моля да посочиш по възможност по-ранен текст, където да е заявено, че Христос е бог. Текст, който да не датира след 30та или ако щеш след 50та година. Причините за по-късното заявяване на неговата божественост са ясни. Да не би учениците му да се обръщат към него с Господи? Кой е техният бог? Не е ли баща му? Посочи ме къде е този момент, където съвременник на Христос го нарича бог! Когато го направиш, ти обещавам, че аз лично ще цитирам текста тук. А през това време ще се опитам да намеря пасажа, където самият Христос отрича, че е бог, защото си спомням, че има такъв!
Поздрави!
|
| |
|
|
|