Привет и днес!
"Аз съм за много образование, още повече образование, адски много образование, за цял живот, че и след това!
Обаче мое убеждение е, особено през последните години, че би могло да бъде много по-ефективно под друга форма."
Формулирала си го прекрасно!!!
Не знам защо са искали да затварят училищата, които споменаваш, допускам, че не е нарочно - т.е. да не се учат децата по-добре, а защото (училищата) не се вписват във визията на общини и държава за тип и обхват на получаваното образование.
Първоначално ми се прииска да ти опонирам, :) че на държавата, напротив, не са и нужни "бурмички", ами всестранно развити личности и алабала. Всъщност в някаква степен си е така - в съвременността просперират държавите с мислещи и свободни хора, Е... Просперират и тези, дето не са толкова свободни по нашите съвременни критерии, но пък са дисциплинирани.
Но друго се сетих - интересът на държавата не е детето да е щастливо, докато се образова. Интересът и не е детето да развива само естествените си наклонности и способности, а да забатачва другото. Интересът на държавата (като проявление на текущата организация на обществото) е да има достатъчно хора, които са в състояние да се самоиздържат и да плащат данъци. Всичко останало е екстра - ако я има - хубаво, ако я няма - и така ще мине.
Т.е. всеобщото образование покрива минимума развиващи интелекта и същевременно важни за държавата знания. Който иска и може повече от това - ще си намери начин.
Та така - ако обществото се промени, ако като цяло ценим образованието повече - тогава и самото образование ще се промени. И по-рано го писах, дано да греша, но трябва да ударим дъното, за да стане образованието ценност. Дотогава всеки се спасява поединично.
|