|
Ето ви един пресен диалог между майка и преподаватели, който ще предам в разказвателна форма.
Даскал 1 казва, че иска да насочи майката горе-долу какво би трябвало да се направи според ДОИ. После пояснява във връзка с дискутирания проблем, че не може да учат миналите времена в английския през първия срок, а по български да се учат след това. Пояснява, че същото се случва и с причастията и с какво ли не. Казва, че заложеното в програмите по английски и по български сериозно се разминава. В трети клас учат сегашно просто и сегашно продължително, а нямат нужната основа по български.
Майката казва, че децата така учат времената, че не ги и научават... И добавя, че няма как да се обясни на детето сегашно просто време като то не знае, какво е време.
Даскал 1 отговаря, че още по български не са учили тези неща и децата нямат основата. Казва, че няма как да научат нещо на английски, ако на български не го знаят.
Даскал 2 се включва и обяснява, че по новите норми начален етап се приравнява към прогимназиален. Коментира, че вместо нещата да се опростят - те ги усложняват. Загатва, че смъкват в начален етап пирамида, паралелепипед, цилиндър и конус...а по български подлог, сказуемо, допълнение, определение и т.н. части на изречението, по ЧО в 4-ти клас дават нова история на България и скали и руди в ЧП. И завършва с коментар, че ужасът е пълен и тия горе съвсем изпростяха.
Коментари?
|