Знаеш ли, Бири, харесвам страстта ти. Винаги пишеш със страст, но и винаги имаш тази тенденция да клеймиш, когато нещо е в разрез с твоите убеждения.
Питам се, колко от вас видяха с очите си разликите между едно училище работещо по установената до момента система и някое от "алтернатвините" за момента форми?
Ама, разбира се, и те не са перфектни. Обединяващото за всички методи, форми и системи е, че се занимават с хора, а където има хора, никога не е просто и лесно.
Права си, за какво му е на Райън да чете? Кой ли изобщо чете тези тъпи линкове... А, ако беше, щеше да разбереш, че мнението ти се базира на погрешни твърдения.
Първо, защото оценяването в много от посочените "алтернативни" методи липсва.
Няма оценки и толкоз! Е, отпадат болните амбиции на родителите детето да гони успех под формата на цифри.
Второ. Няма задължително присъствие в часовете по съответните материи. Децата избират къде да присъстват.
Ужас, нали? Но не е. Дали работи и как, можеш да научиш, само ако те интересува.
Дори и да пиша в захлас тук, то все едно да съм учител по алгебра, който фъфлейки урока, обърнат с гръб, драска по дъската и се опитва да заинтригува и вдъхнови деца с изразен интерес към приложните изкуства. Безсмислено.
Ти или другите ще потърсите и прочетете, само ако ви интересува и желаете.
Е, така работи и с децата. Другото е отбиване на номера, който нашето поколение познава доста добре.
Но не разбирам, въпреки всичко. Много от вас настояват, че на системата нищо й няма, на базата на кое сравнение? Нали за да отречеш или приемеш нещо, трябва да познаваш алтернативите?
Или не? Можем да избираме от това и... пак това! На мен ми се струва доста оскъдно като възможност за избор.
|