Знаеш ли, Раф,
Родителите не са учители. Малко родители могат реално да преценят нивото, нуждата от помощ, изоставането и т.н. на детето си на тема образование. И да се пукнеш да четеш за методи и похвати, ако не си учител на тълпа деца - можеш да видиш само своите скъпоценни ангелчета, които винаги имат потенциал и са недооценени. Индивидите се развиват в среда обаче. Мама, тате и 2-ма учители не са подходяща среда.
Днес бях на родителска среща. Шести клас. Предвидена да бъде тежка. Престижна гимназия - високи изисквания, конкурентна среда. Нямаше нищо наистина тревожно. Да, някои деца са псували. Някои деца ги мързи. Някои са шутове, други - гадове, има аутсайдери. Има смотани и зубрачи, има куул и фешън. Има с нисък успех от първия срок, има и пълни отличници. Има амбициозни и тотални ливади. На срещата няколко пъти казаха - пасивен и недисциплиниран, но много задружен клас. За да има различни деца с еднакви учители - толкова е логично, че просто има различни деца. По твое време нямаше ли? Нима не сте се подигравали на някой? Нима не сте клинчили? Не сте се правили на големи? Не сте се гаврили с учители?
Родителят трябва да бъде обективен. Ако детето ти има тройки по математика, почти винаги значи, че има проблем с математиката. По-рядко с учителката. Същото с другите предмети. Което не прави детето ти нещо по-малко от останалите. Просто е слабо по съответния предмет или има нужда от допълнително обучение. Не различен вид обучение, а допълнително. И не щото учителят не става, а щото по задължителната програма това са изискванията.
Тва не точно щото на Лира детето, а по принцип. Много модерно стана майките да са особено чувствителни по отношение на успехите на децата си. Децата са различни. Кво като е слабак по нещо? Или се взимаш в ръце да допълниш знания, или не го коментираш особено. Във всички системи и методологии все са различни децата. Няма система с гаранции за пълно шест и доволни родители и деца.
Тва щото все пак образованието е знание основно. Да, 1-4 клас е основно педагогика. После с различните учители по различните предмети - ми те предметите различни, учителите различни. Можеш обаче да смениш класа, ако е проблем. Можеш да смениш и системата - запиши го в частно училище. Но от изолирано дете да направиш съвършено изолирано дете, за да се успокои... и евентуално да има 5, очертавайки тестове, като вербално знае за 3??? На кого помага това?
|