Точно в темите за деца се говори с доводи и по-спокойно. В теми за деца може да има най-много противоречия, съгласна съм...иначе еня ме чунким мен, когато ми скачат за някакъв дъртляшки проблем:))
Не става дума за обиждане...мани това. Сефте:)
Между другото , ако си изгледала разните филмчета напоследък, които се пуснаха, няма как да не ти направи впечатление някои фрази. Ето една от тях относно заплахата-наказания и изпитвания/особено на дъската-адски остарял метод-трябва да се премахне в съвременните условия/
"При заплаха, дял в мозъка блокира мозъчната кора, отговаряща за ученето.
Той изключва способността за качествено учене и блокира.
Наказанията и изпитването се възприемат като заплаха.
По този начин ние всъщност изключваме мозъка на детето, а в същото време му казваме-Хайде учи!"
"Фокусираме се върху неговите грешки, а н евърху неговите постижения"
Ето това е типичният пример с пеенката-детето се старае цял срок, ходи, влиза в часовете, внимава, не пречи, прави си тестовете, пее/макар привидно/ в хора-изкарва знаеш-2 шестици, 1 петица и 1 четворка...накрая знаеш онази какво решава, при условие, че при случайна наша среща я моля да не го прави...при условие, че детето в първото междучасия я моли да не го изпитва за 6...получава отговор: Остави аз да преценя какво да правя!
Вика я на дъската, нашата отказва...и и пише 3 за срока, сега пък била невъзпитана:))
Ами това е пълна КЛЯВКА-без извинение...
Във филмчето казват:
"Не трябва да караме детето да учи, а да го оставим да учи!"
Затова защото знаем проблемите на системата-без да се стремим да я променим, просто избираме по-щадящият за нас начин и подходящия за психиката на детето-НАЙ-ВЕЧЕ:)...забележи с методи, които с-мата позволява-просто трябва да си ги извоюваш и наложиш...не са съвсем негъвкави в последно време, признавам. Правят някакви крехки опити и ние се възползваме от тях.
Просто е.
Съжалявам, че не ме разбират някои.
Редактирано от Lira Emerald на 10.02.14 23:24.
|