Никъде не съм казал, че конвенционалното училище трябва да отстъпи място на домашното, а че трябва да претърпи радикални промени, което е ясно, че няма да се случи. Държавата и бизнесът се нуждаят от послушни изпълнители, а не лидери. Който родител осъзнае това, сам търси алтернативи за спасение. Моето дете посещава училище, но набляга много на обучението си извън него. Посещава и частни уроци, на които са се разбрали с учителките да и преподават неща извън училищния материал. Но ако средата и беше непосилен дразнител, щях да се замисля за индивидуален план.
Тук е важен диалогът, обратната връзка, индивидуалният подход.
Съгласен съм. Така трябва да бъде. НО много често изброените от теб неща липсват. Индивидуален подход не се прилага с изключение на единици талантливи и отдадени учители.
Някой написа, че трябва да се води статистика на уменията и знанията на учениците. Така трябва да бъде, но не се прави. По мое време беше същият хаос. Сменяха ни учител, а новият започваше да преподава от много по-ниско ниво без да се съобразява, че този материал вече е усвоен и ни губи времето.
Както сам казваш, за малък процент от децата домашното обучение може да подходящ, но всеки родител сам познава детето си и заедно решават кой модел е от полза именно за тях. Отстрани никой не може, а и не трябва да налага какво трябва да се прави в конкретния случай.
Повече готин отколкото пернат
|