Понеже сега гледам уникалният филм , който пусна Рицарчето...новият му ник не мога да го произнеса:))...та гледам го на почивки, защото то е просто невероятен, записвам си, обмислям, повтарям и пак гледам.
Та там във филма много добре се дават отговори на всички въпроси, които съм си поставяла и които вълнуват по-будните и заинтересовани хора. Последователите на матрицата няма как да го оценят...инатите и проклетиите-също
Та сега ти пиша в"почивката":)
Промени в образователната с-ма, съществени промени е утопия да мислиш, че ще се направят! Говоря за държавната такава, в случая приемаме тази "безплатната"...общински училища, гимназии на държавни субсидии и т.н. Тя е направена с цел и нарочно е такава, както се разбира и от филма. Ние до утре и до поне още 20г. можем само да си дуднем, с-мата няма да бъде променена. Това е...това го разбрах и няма да си мъча мозъчето повече над това.
Във филма се проследява и разказва за основополагането на образователната с-ма в днешният и вид...от времето на Наполен, знайно е. Ясни са и били и целите и защо - за да се държат юздите и контрола над населението, но уж с по кадифена "демократична" ръкавица.
В древна Гърция местата за образование са форумите- свободни разисквания, философия, идеи и т.н.
Обучавани са били РОБИТЕ-в дисциплина, подчинение, указания, начин на поведение заради удобствата на госпдстващата класа...който не прихваща, наказания, бой, екзекуции. Това също ясно.
Прави впечатление , че в началото на 20 век излизат няколко образователно-педагогически направления, доста добри като философия и приложение, които бързо биват подтиснати и налагането модела на пруското училище-дисциплина, конвейр, уеднаквяване и т.н.
Нещата не са случайни, това ти е ясно.
Продължавам да следя внимателно филма, но в съзнанието ми досега останаха някои фрази от рода:
"Училището не е синоним на образование"
"Защо детето да прескача бариери , които ДРУГ е сложил?"
За Мария Монтесори знаем какво е казала: "Не следвайте мен, следвайте детето"
и т.н...ето тези, които говорят в този филм за мен са напредничави ерудити и авторитети...но за съжаление, всичко това засега все още ще остане на филм и теория в огромната си част.
Те сами го казват-държавите продуцират кадрите, които са им необходими в училището да са вид пазачи и насочвачи, аз бих добавила още по-смело и "терористи" за детската психика в училищните ЯСЛИ-защото немалко от тях избиват именно в тази насока!!! Самите т.н. "учители" знаят , че са дребни пешки, но и съучастници в една конспиративна насоченост за държавният интерес...и световния ред, ако щеш.
Така, има и някой по разчупени кадри-признавам, но да не забравяме, че и те са инструмент на системата...така, че ок, за тях малко повече уважение, но им нямам доверие, което бих искала да отдам. Но все пак са нещо като "доброто ченге" и ок, чрез тях ще съблюдаваме за по-леко преминаване през МАТРИЧНАТА ЯСЛА.
Идват ми някои идеи като как да действаме...този филм ми ги дава, като го догледам , може и утре като ги пообмисля да ги споделя.
Днес говорих с класната и разбрах, че за вторият срок може и да не ни се получи толкова бързо да станат нещата за преминаване на алтернативният учебен вариант, по закон е от началото на учебната година...но ми идват страхотни идеи/ще ги споделя по-късно казах/, като как да действаме.
Едно знам, че без да знам, досега съм действала абсолютно правилно,което ме кефи и което хич не кефи училищните кадри, но си траят, защото ги хващам все натясно и мога д аси прокарвам политиката. Системата, която прилагам работи успешно!
Защото пък тази ТЯХНА система, макар, че е с недемократични обязаности/извинявам се за русизма/...всъщност се оказва, че не може да се опре съвсем, на по-прогледналите родители и деца...предполага се , че децата на малка възраст не могат да реагират смело, но намесата на родител е необходима да съблюдава интелигентно и с твърда ръка да направлява залитанките дето вживели се административни държавни служители-в случая водещи се категория учители и наричащи се такива, а всъщност са вид ЯСЛЕНИ НАДЗИРАТЕЛИ волно или неволно правят като издънки или им избиват всякакви дяволи:))
Абсолютн азаблуда е да се счита, че това лице поставено там като учител е някакъв авторитет! Това е инструмент на държавата, за да държи т.н. ученици в яслата! Защото после от тази ясла на държават атрябват съответните произведения!
Мдааа...определено забрави за индивидуален подход.
В най-добрият случай може да го получиш към детето си , ако те видят, че си нащрек и не ги оставяш да се вихрят...тогава се съобразяват и колкото и да им е гадно дръпват от обекта...до следващият път, когато пак нещо се острастяват и пак става тъпо положение...и пак трябва да се появиш с думите на Де Ниро..."Виждам те!"...
I'm watcing you!!!
Редактирано от Lira Emerald на 02.02.14 21:25.
|