Не надценявам шофьорите. Те са хора и това е същественото.
Защо цитираш точно CAN BUS интерфейса? Доколкото знам CANBUS не е единственият интерфейс, който се ползва в тесла, нито е най-бързият за real time.
Ако се внедри масово автономното управление в живота и минат поне няколко години за да имаме истински материал за разискване, тогава ще може да се говори по-коректно. Сега все още е желанието на едни срещу недоверието и страха на други.
От видеата в ютюб се вижда, че системата се справя добре в много ситуации, но не е ясно как ще се справя във всички ситуации, и няма как това да се знае докато не се натрупа достатъчно материал за статистика. А натрупването на материал може да е свързано и с нечий живот и здраве, а не бих искал жертва да съм аз или моите близки.
Ако трябва да класифицирам какво е против - то е
Не съм сигурен дали ще реагира адекватно при нестандартна критична ситуация, както и дори при стандартни ситуации в реалния живот и при лоши пътища, снеговалеж, град, силен дъжд, нощно време и т.н.
Не съм сигурен дали няма да има бъгове/забивания неадекватно поведение просто понеже това е софтуер, а знаем, че дори теоретично няма софтуер, напълно лишен от бъгове и грешки.
Какво би се случило при повреда, да речем лоша електрическа връзка или прекъснал кабел, дефект в някой сензор, проявяващ се по странен начин, температурни ефекти от награвяне на процесор, или работа при твърде студено време, попаднал прах, спрели охлаждащи вентилатори и т.н. Какво би станало ако лазер попадне в обективите на камерите, и повреди сензора. Какво би станало ако всички коли на пътя са с автономно управление и ползват радари на еднакви честоти. Как ще се гарантира, че няма да се проявят неочаквани и нежелани проблеми от интерференция и от приемане на излъчени от друга кола сигнали.
Ако има адекватна самодиагностика, това би означавало при най-малкият проблем колата да става неизползваема до отстраняване на дефекта. Това може да създава неудобства. Докато знаем, че при сегашните коли дори да има някакъв проблем, в повечето случаи е възможно колата да се каза известно време и с проблем.
Невъзможност за вземане на нестандартни решения и справяне с лесни за човек, но не дотам лесни за формално описание ситуации. Примерно едно от нещата, които един инструктор показва е как да погледнеш дори през стъклата на друга кола ако е необходимо за да видиш знак, до който иначе нямаш видимост. Когато нямаш видимост към твоя светофар, да се ориентираш по светофара за пешеходци, да се ориентираш по знаци, които понякога са така завъртяни, че не е ясно за кого се отнасят освен ако на човек не му е ясно и др.
За - можеш да си пиеш и да се возиш. Реакцията е детерминирана по скорост, за разлика от човешката.
|