Маркетинг модела на големите магазини е да ти продадат магазина, а не конкретна стока. След това ти да минеш през всички щандове и да си напълниш кошницата с много продукти, а не да дойдеш за едно сирене.
Пускат се карти за намаление, пускат се промоции, разместват се редовно щандовете за да не знаеш къде е това което търсиш, а най-наглите ти правят единствен път по който задължително трябва да минеш и който минава през 90% от магазина.
Всичко е направено за да купиш всичко наведнъж.
Каква е връзката - магазините нямат мотивация да ти помагат, напротив - ще ти пречат.
При това условие как ще си набавиш информацията? Цени и продукти големите магазини променят през ден - колко хора ще ти трябват за да пребродят всичко и да регистрират цените? А дали тези хора няма да бъдат изгонени в момента в който се разбере какво правят?
От гледна точка пък на потребителите - на какво разстояние ще трябва да пътуваш, ако стоката която искаш се намира в 5 магазина, дори и те да са в района който си вкарал в програмата? И колко време ще трябва за това? Аз лично бих предпочел да дам 100 лева повече за месеца, но да си спестя 20 часа безсмислени обиколки.
Към всичко това ще добавя и факта, че всеки магазин има много евтини продукти с ужасно ниско качество. Сиренето за което говориш е добре да идеш на място и поне да го пипнеш колко е меко.
И за да не съм съвсем хейтър ще ти кажа, че в Овча купел на 2-3км има Кооп, Била, Кауфланд и Лидъл и това само на главната, а предполагам някъде по същия път е скрито и някое Фантастико. Ако програмата може да работи за повече от един продукт и ти направи оптимален списък с посещение на 2 до 3 близки магазина би могло да работи за подобни райони, където магазините са натрупани един до друг ... само трябва да накараш пенсионерите да я ползват
--------------------------
Там където свършват всички Надежди ... започва Обеля!
|