Привет,
Здрасти, ако може и е удобно, ще сподилиш ли какъв курс водиш и пред каква аудитория? Ще ти си кажа по-долу защо питам.
Не е тайна, че у нас нещата в университетите са така структурирани, че доста често студентите, които учат някакъв тип информатика, в по-горните курсове, вече са работещи хора, придобили навика да учат сами различни технологии и тяхното приложение. От тази гледна, точка ако на мен ми се наложи да посетя курс, който се движи по книга, може би бих предпочел да си я прочета и сам. На мен лично винаги ми е бил доста деморализиращ модела, който понякога се прилага във ФМИ - имам предвид, ситуация, когато все още незавършил студент /а често и прекъснал/ води курс и 'налива' акъл на други все още незавършили студенти, част от които непрекъснали. Така де, не му е това идеята на университетското образование, това е по-скоро партизанско движение.
Давам пример преди две или може би три години, исках да си опресня питонските знания и да им дам някаква практична насоченост и посетих първата лекция от курс по Питон във ФМИ, който водеше мой познат. След като той се разходи из агендата установих, че половината от курса, щеше да бъде разглеждане на колекциите в питон и някакви неща, които средно статистически студент 2ри курс, може да ги научи сам и с помоща на книга. След курса, попитах, 'преподавателя', дали ще говори нещо за rest / soap api-тата на питон, отговора, беше не, защото аудиторията не може да абсорбира... Така де - идеята ми е, че аудиторията не трябва да се подценява, хубаво - могат да се напишат парсвания на файлове /дори паралелни/ на всички видове езици, които се учат до 3ти курс, но не трябва това да е основното на тези курсове, вкрайна сметка, не това ще изкарва парите на фирмите, които биха ви наели след време.
Мисълта ми беше, ако аудиторията ти е добра и кадърна не я подценявай, а и помагай, да разбере, какво напрактика и трябва от самия курс и с какво дисциплината Х е различна от У.
Редактирано от __iceman__ на 30.01.12 16:19.
|