Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:01 25.05.24 
Клубове/ Компютри и Интернет / Програмисти Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Забавление [re: mlee]
Автор Пporpaмиcт-дъpвo (плебей)
Публикувано12.11.08 00:20  




>> "маса с произволна /недефинирана/ форма и площ."

ок, приемам забележката :) да се чете

>> "маса с произволна /недефинирана/ форма на плота и крайна площ на същия."


Това, че площта на масата е крайна, не значи, че и диаметърът е краен. Съответно е възможно играта да се продължава до безкрайност. Написал съм го, и ще го повторя:

Необходимо условие за съществуване на стратегия, гарантираща винаги печалба на първия играч, е масата да е с краен диаметър.

Аз разсъждавам така. За да бъде решена е нужно да се състави математичен модел на задачата. И нека в този модел направим някои учочнения. Първото - за крайия диаметър вече го писах. Второто - понеже се говори за "маса", а не за много маси (то иначе би било цял ресторант

), нека приемем, че повърхността на масата представлява равнинна област, която е свързана. Под "свързана" разбирам следното. За всеки две точки от областта да е възможно да се намери крива начупена линия (поне една такава), съставена от отсечки (краен или безкраен брой), така че всяка точка от тази линия да лежи върху областта. Ако областта не е свързана, то в зависимост от това каква точно е тя, е възможно в някои случаи да се намери стратегия, при която вторият ще печели със сигурност. Ако например броят на компонентите на свързаност е четен и всеки от тях е такъв, че върху него може да се постави не повече от една монета и е достатъчно отдалечен от останалите компоненти на свързаност (така че монета, поставена върху един компонент да не "захапва" част от друг компонент), то вторият играч винаги ще печели.
С цел да упростя задачата изключвам възможността монета да бъде поставена върху ръба си и считам, че всички монети ще бъдат поставяни с основата си върху масата. Нужно е също така точно да се дефинира какво значи монета да бъде "поставена" на масата. Беше писано, че монета се счита за поставена, ако центърът и лежи на масата, включително и ако е върху ръба на масата.
Ланс Линк-тайният агент написа:
"Ако на масата няма място за нито една монета, то първия губи със сигурност."
Ако повърхността на масата е празно множество от точки - така е. Но, за да не губи първият със сигурност, изрично уточнявам, че повърхността на масата има поне една точка. Повърхност тук е условно казано, защото е възможно тази т.нар. "повърхост" да има площ нула - ако представлява или отделна точка, или отсечка, или дъга от крива линия, или множество от отсечки и/или дъги. Примерно, ако повърхността е само една точка, то първият поставя монетата с центъра точно върху точката и печели. Разбира се, физически е възможно монета да бъде поставена (при някои форми на масата) и така, че да стои, макар че центърът и няма да е върху масата (примерно върху кръгла дупка с диаметър по-малък от диаметъра на монетата), но за да не си усложнявам излишно живота, приемам горната дефиниция за "поставяне".
Без да се ограничава общността на разсъжденията може да се приеме, че диаметърът на монетите е единица.
И така, разглеждам следния математичен модел на задачата. В равнината е дадена свързана област с краен диаметър. Контурът, обграждащ областта, и принадлежи. Двама играчи се редуват да поставят върху областта кръгове с диаметър единица като два такива кръга не могат да имат повече от една обща точка. Кръг се счита за поставен върху областта ако центърът му е точка от областта. Да се намери стратегия, следването на която гарантира печалба на играча, поставил пръв монета.

Равнината може да се покрие с мрежа от равностранни триъгълници (да я наречем "триъгълна мрежа"), всеки от които имащ обща страна със свой съсед. Нека дължината на страната на един такъв равностранен триъгълник наречем константа на мрежата., а върховете на тези триъгълници - възли на мрежата.
Ланс Линк-тайният агент написа:
Тук отново имаме решавана задача (трудна, олимпийска, но решавана) - да се намери максималния брой монети който може да се сложи в една фигура.
Тази задача е същата като да се намери най-голямото цяло положително число, за което е възможно да се намери такова взаимно разположение на дадената фигура и триъгълна мрежа с константа единица, така че броят на възлите на мрежата, които фигурата покрива да е равен на това число. Това, разбира се е само при условие, че под "да се сложи във фигура" се разбира същото като "да се постави вурху масата". Ако под "да се сложи във фигура" се разбира кръгът (демек монетата) да не излиза извън очертанията на фигурата, тогава задачата е малко по-различна.
Ланс, пич, дай ако обичаш някакъв линк, където тази задача е била разглеждана/решавана.

Дали е вярно следното твърдение:
"Ако за дадена фигура (област от равнината) с краен диаметър и за дадена триъгълна мрежа е възможно да се намери такова тяхно взаимно разположение, че фигурата (областта) да покрива n на брой възли на мрежата, то или е възможно да се намери такова взаимно разположение, че броят на покритите възли да е (n-1), или е възможно да се намери такова взаимно разположение, че броят на покритите възли да е (n+1)."
В случая се има предвид включващо "или", тоест допуска се и двете неща да са възможни. Как мислите - вярно ли е това твърдение, или е невярно?

Ланс Линк-тайният агент написа:
...и ще сведем задачата до тази с клечките.
Коя задача с клечки имаш предвид?

Редактирано от Пporpaмиcт-дъpвo на 12.11.08 00:34.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Забавление SvetilSfitil   06.11.08 13:28
. * Re: Забавление smd   06.11.08 14:12
. * Re: Забавление ГHУCEH®ГHOM   06.11.08 15:12
. * Re: Забавление mlee   06.11.08 15:48
. * Re: Забавление Hekф   06.11.08 17:29
. * Re: Забавление SvetilSfitil   06.11.08 18:25
. * Re: Забавление Hekф   06.11.08 18:56
. * Re: Забавление SvetilSfitil   06.11.08 19:08
. * М, да! SvetilSfitil   06.11.08 19:12
. * Хм bira_more   06.11.08 20:05
. * Re: М, да! Hekф   06.11.08 20:21
. * Re: М, да! Лaнc Линk - тaйният areнт   10.11.08 16:08
. * Re: Забавление BlGBUGEX   07.11.08 00:42
. * Re: Забавление mlee   06.11.08 20:21
. * Re: Забавление Hekф   06.11.08 20:24
. * Що, бе? SvetilSfitil   06.11.08 22:37
. * Re: Що, бе? Лaнc Линk - тaйният areнт   10.11.08 16:15
. * Грешиш SvetilSfitil   10.11.08 18:03
. * Re: Грешиш Лaнc Линk - тaйният areнт   11.11.08 12:36
. * Кфо ми хрумна до момента Hekф   06.11.08 21:22
. * Re: Забавление Pekoнcтpykтop   07.11.08 00:31
. * Re: Забавление mlee   07.11.08 08:14
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   10.11.08 16:23
. * Re: Забавление Пporpaмиcт-дъpвo   09.11.08 11:43
. * Re: Забавление mlee   10.11.08 12:00
. * Печелиш ако SvetilSfitil   10.11.08 12:51
. * Re: Печелиш ако mlee   10.11.08 13:14
. * Re: Печелиш ако SvetilSfitil   10.11.08 17:53
. * Re: Печелиш ако Лaнc Линk - тaйният areнт   11.11.08 12:47
. * Re: Забавление Пporpaмиcт-дъpвo   12.11.08 00:20
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   12.11.08 16:30
. * Re: Забавление Пporpaмиcт-дъpвo   14.11.08 02:58
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   14.11.08 13:41
. * Re: Забавление Javist   12.11.08 18:06
. * Re: Забавление Пporpaмиcт-дъpвo   14.11.08 03:13
. * Re: Забавление Javist   18.11.08 21:38
. * Re: Забавление Javist   12.11.08 18:15
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   10.11.08 16:03
. * Re: Забавление mlee   10.11.08 16:27
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   11.11.08 12:43
. * Re: Забавление qwe222   11.11.08 18:02
. * Re: Забавление BlGBUGEX   11.11.08 21:58
. * Re: Забавление qwe222   12.11.08 13:53
. * Re: Забавление BlGBUGEX   12.11.08 15:42
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   12.11.08 16:22
. * Re: Забавление qwe222   12.11.08 16:45
. * Re: Забавление Hekф   06.11.08 17:24
. * Re: Забавление headhunter   07.11.08 10:04
. * Re: Забавление Pekoнcтpykтop   07.11.08 12:03
. * Re: Забавление mlee   07.11.08 14:39
. * :-D SvetilSfitil   07.11.08 15:31
. * Re: :-D mlee   07.11.08 17:38
. * Re: Забавление Javist   12.11.08 17:59
. * А ако Om_   12.11.08 20:11
. * Re: А ако Javist   18.11.08 21:40
. * А тази афтомобилна гума Om_   12.11.08 20:13
. * Re: Забавление mlee   12.11.08 21:49
. * Re: Забавление Пporpaмиcт-дъpвo   14.11.08 03:33
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   14.11.08 13:43
. * Re: Забавление Пporpaмиcт-дъpвo   16.11.08 10:25
. * Re: Забавление Лaнc Линk - тaйният areнт   18.11.08 13:08
. * Re: Забавление Javist   18.11.08 21:44
. * Млад ли си SvetilSfitil   14.11.08 15:50
. * Re: Млад ли си Пporpaмиcт-дъpвo   16.11.08 11:04
. * Re: Млад ли си wqw   16.11.08 14:20
. * Re: Млад ли си Javist   18.11.08 21:35
. * Re: Млад ли си BlGBUGEX   18.11.08 23:42
. * Re: Млад ли си Javist   19.11.08 11:01
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.