|
|
Добро нещо в ТДД е факта, че на края наистина имаш тестове и не може да се случи след като продукта е готов девелъпара да каже "айде сега, виж го колко добре работи, за чий ми е да си губя времето с тестове", а шефа му "майната им на тестовете, от тях пари не се печелят - дай да правим новия проект".
Изискванията са далеч не толкова стабилно нещо. В просец на писане изникват нови неща, оказва се по някога, че трябва архитектурата да се посмени, правят се оптимизации. Изобщо планирането тръгва от use case, а не от нещо техническо на което можеш да напишеш unit test. Промяна не е само това което клиента официално изисква след като види резултата.
За мен правилната последователност е в началото да има само бегли описания на тестове - не толкова да се следи качеството, колкото да не ти се изплъзне крайната цел. След това реалните тестове трябва да се появяват при завършен компонент. Това спестява всички усилия по преправяне на тестове и допълнително улеснява самото им писане.
----------------------------------------
Здрав дух, в здрава бутилка!
|
| |
|
|
|