|
Тема |
Re: Бикове и крави ... [re: Ивaн] |
|
Автор |
Orнeдишaщ (змей) |
|
Публикувано | 18.01.07 14:10 |
|
|
Доколкото схванах, дискусията е за това, с какви числа да ПИТА програмата. Това според мен е по-лесната част. При всички случаи не може да се гарантира, че с по-малко от 7 (ако не ме лъже паметта) въпроса може да се отгатне намисленото число. За 4-цифрени числа, ако няма ограничения за използваната памет, спокойно може предварително да се анализира дървото на въпросите и да се въведе като таблица (с точност до пермутация на цифрите) - програмата ше фърчи като ракета!
По-тънкият момент е според мен какво програмата трябва да ОТГОВАРЯ на въпросите на играча, за да не бъде победена (равенството няма как по принцип да бъде избягнато). На времето бях направил програмка за моите деца, в която програмата играеше с масив от възможни измислени числа, съвместими с дадените до момента отговори, и се стараеше да отговаря така, че на всеки ход броят на числата в масива да намалява възможно по-малко. Това сигурно изглежда мошеничество, но не противоречи на правилата. Във всеки случай, аз никога не успях да бия програмата, винаги се държеше геройски до въпросния 7-ми ход. Това също може да се набуха в една таблица - и ето ти програма-шампион... хем бърза, хем непобедима.
|
| |
|
|
|