Извинявам се отново за намесата, тази тема стана и без това особено дълга за да се налива още масло в огъня, но като *виновник* за бозата по-горе се чувствам длъжен да лисна малко студена водица. Усещам, че ако не го направя, темата няма да има край.
Системата за следене: беше разработена по спешност (за около 4 часа) и беше използвана по конкретен повод преди две години. По-рано същият ден получих телефонно обаждане от Управителя на една известна интернет фирма, в което той ме уведоми, че поверената ми мрежа (на офиса) е ползвана за изпращане на СПАМ през техен сървър за няколко минути сутринта. IP-то беше на една от машините на Съпорт, и понеже там всеки сяда където си поиска (където е свободно в момента), не знаех кой е ползвал машината, а и не вървеше да питам. Инсталирах системата на всички Съпорт машини (тя никога не е ползвана срещу админите и ПРОГРАМИСТИТЕ например) и два дни наблюдение (скрийншот на всеки 60 сек) ми бяха достатъчни за да разбера, че най-новия колега, който беше едва от три-четири дни не само си е написал и си тества скриптче за пращане на СПАМ, ами на всяка смяна сваля списъци/таблици с клиенти от мастър админ панелите на машините: бавно и методично, машина по машина. Pekoнcтpykтop вдигаше гири по-нагоре за тази простотия със шпионирането, но не знам как щеше да реагира ако в един прекрасен ден Владко (така се казваше кандидат-колегата) му хакне сайта след като се е сдобил с паролата докато се е правил, че работи за мен. Това се случи преди 2 години, тогава Pekoнcтpykтop вече е бил наш клиент. След приключване на случая с Владко информирах колегите си за СИСТЕМАТА. Информацията беше посрещната с противоречиви чувства, но това е нормално и разбираемо. Никой не е в състояние да ме убеди, че нямам право да защитя интересите на фирмата си когато има данни за наличие на къртица в офиса. Противното би довело до сериозни последици. А длъжността ми е такава, че при всички случаи аз съм Лошия: аз ще съм виновен, ако стане гаф с изтичане на информация и компроментиран сървис, и аз ще съм лош, ако сгазя лука докато дебна за къртици.
След 2 години пауза ми се наложи да използвам системата още веднъж наскоро: секретарката в офиса беше забравила за какво и плащаме (1220 лева брутна заплата) и при все че имаше конкретни ангажименти, свързани с 8 часа работа на компютър, се оказа, че 8-те часа всъщност са два. А предполагам, че ще се съгласите с мен, че 1200 кинта за 2 часа работа на ден са прекалено добра заплата за секретарка. Та се наложи да я уволня. Това са УВОЛНЕНИЯТА, за които спомена ГУРУ по-горе. Владко не беше уволнен, той беше изритан (беше на тестов период и още нямаше договор), като преди това имахме разговор на четири очи, в който му обясних какво ще се случи ако си пъха гагата в бизнес който прави по няколко милиона на година или ако си позволи да вреди на клиентите.
По повод вечните тенденциозни коментари на ГУРУ на тема фирмата ми, проведох разговор с него за да разбера на какво се дължи специалното отношение към нас:
..........snip.....
Date : 9/20/2006 Time : 8:30 PM
From : savoy
ХХХХХХХХХХ - az imam akcii tam, veche otdavna vi izduhahaha. imame 120,000
acounta
..........snip.....
Nadiavam se che veche imate poveche iasnota po vuprosite koito taka vi razvulnuvaha. Za vuprosi i komentari mozhete da polzvate ICQ, za da ne si navlichame gneva na moderatorite (koito demonstrirat zavidno turpenie).
S Uvazhenie,
Dimitar Dimitrov,
Shefche na edna *izduhana* hosting kompania s 80 000 klienta :)
|