|
Тема |
Re: SCRIPTS vs. REAL CODE [re: Бaxypян] |
|
Автор |
пopyчиk Pжeвckи (същият) |
|
Публикувано | 05.05.06 13:35 |
|
|
Ахм. Това за гегите ми хареса!
Въпросът е стар, ако не като света, то поне като компютрите. Някогаш, когато днешните джаваджии още не са били запланувани и когато се появиха първите персонални компютури се използваха предимно интерпретатори. Е, и асмеблер - самостоятелно или съчетан с тях. Има тук сигурно хора, на които примерно редът
1000 DATA .....
няма как да не им навява сладки спомени за дъъъълго писане и пищене на магнетофонни ленти.
След това се появи догмата "Интерпретаторите съкс!" и се говореше, че ще останат само компилаторите, щото интерпретаторите били бавни и ненамсиквоси още.
Сега спиралата пак се врътка - на мода са "скриптовете", които реалише са си пак същите интерпретатори, ама понеже "интерпретатор" все още е мръсна дума тъй им викат. Пък и мегахерците станаха гигахерци и трудно се фаща разлика в бързодействието "на око". Да не говорим за това, че голяма част от компилаторите вкарват много малко собствен код - повечето са обръщения към системата. Който нявгаш е дебъгвал програма писана на ВБ ще ме разбере.
След някоя и друга годинка пак ще излязат на мода компилаторите.....
Същата работа като при модата - тая година къси поли, догодина дълги.
Пък за прословутата "универсалност" и "мултиплатформеност" - не нам тия! Бил съм се достатъчно с "многоплатформености", та ги знам колко са многоплатформени. Още от времето на вградения Бейсик.
Кой на квото му аресва - на това да пише. Пък и универсален език няма, няма и да има.
|
| |
|
|
|