За Нетейдж не мога да коментирам, но тъй като е споменат и телерик ще ми се наложи да не остана безучастен към коментара ти.
Не знам откъде ти е информацията и откъде идва тази злоба, но голяма част от нещата са просто неверни. Да кажа, че няма проблеми и че не страдаме от грешките на растежа няма да е вярно. И при нас, и във всички фирми, независимо дали са ж Вългария или някъде другаде по света има проблеми. Където има хора, има проблеми.
Мога отговорно да кажа, че при нас няма практика да се работи вечер до късно, събота, неделя и по официални празници. Даже напротив, гледаме да не се работи повече от 9-9:30 часа ан ден, защото продуктивността на хората пада и всички стават нервни. От това да се кисне до късно не печели никой - важно е да се работи равномерно през цялото времеи да не се разсейваш с глупости. Затова и винаги гледаме резултати, а не времето прекарано в офиса.
Случва се да се работи по до-късно (разбирай 10-11 часа, а не 15) няколко дни на тримесечие преди да пуснем един от 4те годишни рилийза. Причините са няколко - или сме се размотавали предишните месеци и се налага да компенсираме в последния момент, или сме планирали зле. АКо сме палнирали зле, тогава си носим последствията, защото и менидмънта и всички други хора (съпорт, девс, тек райтъри, кю еи и т.н.) участват в решенията за това какво и кога ще се пуска. При нас няма решения които да се вземат еднолично и да се натрапят на хората. Какво следва от това - като изгорим за някой рилийз и се изкъртим от бачкане за да стане, си правим сметката - окей, не планирахме добре, какво можем да направим за да не се повтори? Това е и целта на postmortem reviews при нас - девс си казват защо не са се получили нещата както сме ги мислили дружно преди няколко месеца.
Искам да спомена, че дори когато не сме си свършили работата и поради това се наложи да се работи извънредно, се дават премии за тая цел. Има си политика. Има си и политика за това какво допълнително възнаграждение получаваш, ако работиш на национален празник. За разлика от други компании, при нас клиентите не почиват на 3ти март и се налага все пак да има хора в офиса. И хората това го правят доброволно - защото са достатъчно интелигентни да разбират, че има реална конкуренция с която се борим и че трябва да се мисли и за клиентите, а не са само за себе си. АКо няма доволни клиенти, няма бизнес. Ако няма бизнес, няма заплати, няма и перспективи за развитие. Ако нямаше конкуренция, аз много бих се радвал да работим по 7.5 часа на ден като в Европа, но така една фирма в нашия бранш ще си отиде много бързо.
Относно оплакването - наистина не е добра идея, защото не се променя нищо като се оплакваш. Нещата се променят с конструктивна работа и затова при нас не се толерира само да се оплакваш без да даваш конструктивни предложения как да се оправят нещата.
За премиите какво да ти кажа... хората не са толкова тъпи, че да им замажеш очите с една премия. Ако на човек не му харесва какво става при нас, една премия няма да го спре да напусне и да промени горчивината у него/нея, ако е хронично пренебрегван/а и само яде лайната на други. Хората не са вързани на верига и, ако не ги устройва, винаги могат да си тръгнат и да си намерят работа. Пазара е доста динамичен и търсенето на качествени хора е по-голямо от предлагането. Ако при нас условията бяха толкова жалки, надали щяха да се задържат хората:)
Не знам откъде си разбрал за самоубийствената цена, която се плащала основно от програмистите. Цената я плащаме всички, ако не си свършим работата. Простичко. Както ти казах, с всички несъвършенства на начина по който се взимат решения при нас, решенията се взимат от много хора, а не само от някакъв самозаблуден екип от мамини синчета, които ги тресе грандоманията.
Зa първи път пиша за телерик и знам че най-вероятно е грешка да защитавам компанията във форума, но дано поне хората да добият по-добра представа за това какво става при нас.
С всичките ни проблеми, нашата компания е място където може да се научат много неща, има страхотни хора и има постоянен прогрес.
|