|
Тема |
Re: Europa vs USA [re: Hищo] |
|
Автор |
Killy-Man Jarro (Висок) |
|
Публикувано | 25.07.05 14:39 |
|
|
Споделям мнението, че всичко зависи както от профила на клиента, така и от самия продукт. Те са до голяма степен взаимосвързани. Например, ако продаваш нещо малко и просто, което може да се ползва от милиони потребители, като WinAmp да речем, там минаваш на твърдия подход - take it or leave it. Ти въобще не си в състояние да поддържаш различни версии или да оказваш персонална поддръжка и инсталация на всеки клиент, защото са твърде много.
Другата крайност е някой сложен финансов продукт, например, който си го продал на 5-6 големи клиента, от които падат много пари. Ясно е, че клиентите, поради голямото разнообразие и спецификата на бизнеса си, ще искат възможност за гъвкавост - донастройване на нещо, дописване на някаква функционалност, специфични отчети и т.н.
Всичко останало е някъде по средата. Така че, за всеки конкретен случай си трябва конкретен подход. В този смисъл, моето лично мнение е, че ако една фирма се опитва да произвежда софтуер, тя трябва да си намери нишата и по тази ос и да се специализира в продукти от определена гъвкавост и предназначени за един тип клиенти. Ако се опиташ да облужваш едновременно хора от единия и от другия край на тази ос, има голяма вероятност да се провалиш.
|
| |
|
|
|