в училище ИТ и информатика се преподават като отделни предмети. Аз преподавам на паралелките профил информатика. По учебна програма имаме паскал или бейсик в 9-10 клас и ВБейсик в 11-12. Ние учим паскал в 9-10 и понеже бо ВБ не се полага матура, си позволих да го заменя с делфи - така им спестявам товаренето с нов синтаксис и си оставям време за разширяване на паскал до обектно, визуално и събитийно програмиране, без да се налага да изучават нов програмен език.
Ако зависеше от мен, след бройните системи, алгоритмите и другите уводни скуки, бих включила С в 9ти и С++ в 10, в 11-Вижуал С, и в 12-ти - Java, на базата на изучавания С, и втория срок - функционален език, да кажем пролог.
Що се отнася до пазара - паскал на мен ми харесва за обучение, затова защото синтаксисът му е достъпен за учениците - полуматематика, полуанглийски. Той е подходящ за изучаване на алгоритмичните модели и структурите от данни. С и доста по-развит от паскал, и някои конструкции ще са трудни за осмисляне, но мисля, че с добро методическо ръководство могат да се постигнат добри резултати.
Между другото, пак относно учебната програма, която ни натресоха от министерството - имаме издаден само един сборник задачи за профилираните и един за непрофилираните, на паскал. за С чувам, че е излязъл същия сборник на магдалена тодорова, но така и не успях да го видя цяла година. За бейсик, С, Вижуал бейсик, или кой да е друг език няма НИКАКВИ учебници, сборници, или какви да е ръководства. уроците си за 11-12 клас на делфи ги подготвям, като ползвам мастеринг делфи 5 на марко канту, но ги подавам в съвсем елементарен вид, а наблягам на практическото решаване на проблемите. Съгласи се, че решаването на една практическа задача (както казваш - каквото се търси на пазара) далеч не е само програмиране.
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
|