| 
         
        
  
        
				Привет, Прокимен и на всички, които са тук, в този форум. 
 
 От години, не съм влизал във форума. Зачетох се  в тази конкретно Тема и се замислих над онова, което споделяте. 
 
 Ако Тялото и Кръвта Христови са "забравеното лекарство" - онова, за което говори дядо Серафим Алексиев, то това не означава ли, да мислим  за Христа Бога именно като за  Лекар, Който лекува не само телата ни, но и душите ни. 
 
 "Вземете яжте. . . пийте от нея в с и ч к и". 
 
 Когато прочетох тълкуванието на св. Порфирий Кавсокаливит - че това са думи на заповед, тогава ми светна, че наистина е така, впредвид казаното от Христа Бога в Неговото свето евангелие (Иоан, глава 6-та). И не, той не е модернист - такава е била практиката на древната Църква. Св. Василий Велики говори по този въпрос, че по негово време - 4-ти век, християните са спрели да се причастяват ежедневно, а "само" 4-ри пъти в седмицата. 
 
 "Насъщният ни хляб дай ни днес" - кой хляб - та нали сме призвани да търсим "първо  Царството на Бога и Неговата Правда", а онзи, вещественият хляб ще ни се придаде. 
 
 Иоан 6:51 Аз съм живият хляб, слязъл от небето; който яде от тоя хляб, ще живее вовеки; а хлябът, който Аз ще дам, е Моята плът, която ще отдам за живота на света.
 
 ". . .за живота на света" - т.е., за всички, без значение колко недостойни ги виждаме. 
 
 Иначе, лесно може да си се слугува на буквата, а не на Духа и да се стига дотам, че седмици наред никой не бива допуснат да пристъпва към Чашата, освен свещенодействащите. 
 
  Иоан 6:53 А Иисус им рече: истина, истина ви казвам: ако не ядете плътта на Сина Човечески и не пиете кръвта Му, не ще имате в себе си живот.
 
 Това би трябвало да ни отрезвява. 
 
 Кой е достоен ли ? Може би, Иуда Искариот да е бил в онова време по-достоен от мнозина причастяващи се вече две хилядолетия. Но ето, Господ го е допуснал. Допуснал е и апостолите, за които е знаел, че ще се разбягат като пилци, оставяйки Го - т.е., предавайки Го. 
 
 Ако Господ иска всички да се причастяват - кои сме ние да съдим кой е достоен, и кой - не. Та нали еклесия значи Събрание - за какво се събираме, ако не заради Жертвата, заради Тялото и Кръвта Христови.
 
 П.П. Точно на Тайната вечеря  - от гледна точка на казаното от ап. Павел - всички са били недостойни. Но са достойни, понеже още умовете им не са им били отворени, тепърва им предстои отваряне на умовете - т.е., не са разбирали онова, което ап. Павел по-късно ще каже:
 
 1 Коринтяни 11:29
   29. Защото, който яде и пие недостойно, той яде и пие своето осъждане, понеже не различава тялото Господне.
 
 
 Редактирано от Атанас на 28.02.25 00:12. 
        
        
  
          |