|
Тема |
Re: индология [re: petarst] |
|
Автор |
petarst (член) |
|
Публикувано | 17.11.16 00:35 |
|
|
За мен е важно да си изясня смисъла на жертвата на Исус Христос.
Имам някакъв спомен за един пророк, който боледува вместо израилтяните - за тяхните грехове.
Очевидно човек прави неща, с които си навлича болест и смърт. Явно има закони които действат и всяко зло се връща. Въпроса е Бог как прощава - явно сигурно има нужда от някой който да поеме върху себе си тези болести за да се простят на виновния.
Изобщо не съм наясно с Индийските учения, макар че се изказвам уж че нещо знам.. но по спомен там съм срещал такава мисъл - бог може да прости греховете ако му се отдадеш. И едва ли не - няма нужда някой да ги изкупва. Това ме притеснява доста - защото как да се мисли ако това е така жертвата на Исус Христос?
В библията Исус Христос прощава грехове - а съблазняващите се в него питат кой може да прощава грехове освен един бог. Исус им отговаря - син човешки има власт да прощава грехове. Защо - може би от Бог му е дадено, заедно с любовта към човека, от любов да поиска да пострада вместо него. На друго място когато прощава, изцелява жената с кръвотечение, сила излиза от Христос. Един вид, след всяко такова прощаване той може би е чувствал все пак някакъв товар?
И се стига до там - всички са си навлекли смърт и тази смърт, както болестта може да се прости - като някой я вземе върху себе си, т.е. умре вместо другите. Христос казва и "с кръщение имам да се кръстя" Може би говори от името на Адам - ??
Значи тук къде е ролята на Бог - Отец? За него Исус Христос казва, че е благ. Явно е - Бог Отец обича хората - от него е любовта към хората. Исус казва че той е Дух, който пребъдва в него и върши своите дела. Защото Бг Отец обича хората, затова иска да им прости, а Исус се е уподобил на Него и прави това, което би направил Бог.. Плаче за умрелия Лазар и иска никой да не умира, ако трябва Той да умре вместо хората осъдили се на смърт. И затова пожертва себе си.
Другата интерпретация ми се вижда по-друга и тя е -
бог Отец пожертва сина си за нашите грехове. Убива своя син за да не убие нас-които това заслужаваме - смърт. ??? И това е по- съгласно с стария завет - там бог доста убива, а в новия - Исус Христос казва, че е дошъл да спаси не да погуби.
Може би не е така както аз го интерпретирам, може би Стария и Новия завет са по- по друг начин свързани.. Аз се питам.
|
| |
|
|
|