|
Уважаеми oldfrog,
Оценавам отговорът ти. Той се основава на познанията и убежденията, които имаш към момента. Аз не по-малко от теб искам да давам храна на "нечии клубни другомислия" но никой не ме пита. Каквото и да кажа, изкушението на някои клубари да атакуват вярата ми и християнската И същност се оказва по-силно от всичко останало.
По отношение на отговорът ти:
Има голяма разлика между твоите "заниманията с духовни въпроси" и посветеното организирано служение в Църквата без да подценявам първото понеже то е едно добро начало.
Виждам, че си пропуснал да отговориш на втория въпрос " Ако да, то посещаваш ли редовно службите всяка неделя?" За мен отговорът е почти ясен освен ако не ме опровергаеш писмено.
В отговор на:
Знам, че водното кръщение е важно за мормоните, затова ще ти отговоря и на този въпрос.
Само да поясня: Водното кръщение е важно за Господа и за това е важно за мормоните. Щом сам Господ е бил кръстен с водно кръщение то какво остава за нас човеците.
В отговор на:
На практика съм анабаптист, кръстен отново. Кръстил съм се във вода от Вяра, поради покаяние. Ако към момента на кръщението знаех, че баба ми в невръстните ми години ме кръстила православно, нямаше да се кръщавам. Не че кръщението ми направено в баптистка църква, но е с пълно потапяне.
Това че си кръстен отново - лошо няма. Причината, поради която си го направил е меко казано учудваща. Няма да коментирам отчетност и администрация в православната църква. Това, да си кръстен в невръстните си години, и то от баба си, и след това дълги години да не знаеш - това ми говори много, поне на мен.
В отговор на:
И сега съм наполовина православен, наполовина баптист. Може би затова обичам най-много тези две направления в съвременното християнство. По личен избор съм християнин от първи век, по бабин обрек съм православен византиец от четвърти век.
Всеки би ти казал, че "такова животно нема". Така си се самоопределил - добре. Питам се защо не даваш същото право и на другите, в частност на мен? Защо отричаш моето право да се самоопределям като християнин, когато Църквата носи Неговото име, когато е глава на Църквата и Неговото служение е център на нашата вяра и служение?
Второ, искам да ти кажа, че християнството не е някакъв супермаркет където всеки отива и си избира това, което му харесва и "пасва" най-добре на неговата зона на комфрот. Още по-малко е "пица асорти" където се прави някаква смес от най-доброто от всяка християнска деноминация...
Спасителят ни учи точно обратното - че първо ние трябва да се променим вътрешно за да Го следваме, а не да се опитваме да се оправдаем че нещо е еретично просто защото не искаме да признаем, че всъщност то изисква промяна от нас. Т.. усилие, което не ни е "комфортно" да направим.
Различнията.
Има различия и аз го знам много добре. Джозеф Смит е възстановил Църквата, такава каквато е била по времето на Спасителя - с пророци, апостоли, благовестители, дякони и учители. Възстановява се нещо, което е било загубено или в последствие видоизменено. Ако нямаше различия то тогава не би имало какво да се възстановява. Това е и причината за съществуването на ЦИХСПД и ние честно и открито го заявяваме. Различия има и между православната и баптиската църкви макар и основата на тези различия да е съвсем друга. Интересно ми е какво е твоето обяснение за едновременното съществуване на тези две църкви. Това божие дело ли е? (Виж по-горе теорията за супермаркета преди да ми отговориш...)
И така в обобщение: Преди да съветваш, какви да бъдат другите е добре първо ти да се самоопределиш. След това да бъдеш сам пример за това, което проповядваш.
Не може да искаш от някой да бъде православен, а ти самият да не знаеш, че си кръстен дълго време. Още повече, че самото кръщение е само една "врата" и начало на един много дълъг и труден път. Не може ти самият да се опитваш да съчетаваш две големи различия, а да не признаваш правото на другите да имат такива. Много по-лесно е нещо да се заклейми, отколкото да се разбере. Дано да си ме разбрал правилно...
Поздрави,
Енос
|