|
Хвърлих и един поглед върху линка, който си дал.
Отново да ти припомня една моя реплика коментар, която дадох на твърдението, че Исус става съвършения Назирей.
Провокирах те с това, че даденото твърдение за мен е "богохулствено".
Исках да те накарам да прочетеш в Догматиките за Божиите свойства. Дори Догматиката на Алипий и Поликарп в тази си част е издържана, макар че е бедна в сравнение с написаното от митрополит Макарий Булгаков.
Като Божий Син Исус притежава в пълнота Божието съвършенство. Понеже това е така Той Е неподвластен на това да се учи или да изработва нещо в Себе Си. Той притежва всичко в съвършените му измерения под действието на Божественото Си битие. И помня, че ти писах, че да наречеш Исус Назирей над Назиреите е недопустимо сравнение, което принизява Божественото съвършенство.
Ако Назирейството в своето съдържание е някакъв еталон-идея, при която човек се стреми към по-голяма чистота с цел богоугождение, то един съвършен Бог стои невъобразимо над този еталон. Това е допълнителна причина за богословското ми несъгласие.
Имаме еднаква теза: Исус е Съвършеният и по тази причина е Съвършената и единствена жертва, която Отец ще приеме за изкуплението на човешкия грях!
Спорът ни е за това, кой е правилният начин да докажем тази теза.
Ти изхождаш от човешкото усъвършенстване чрез назирейски обрек. Използваш копието, за да възвеличиш оригинала. Аз пристъпвам директно към възвеличаването на оригинала.
свет, свет, свет, Господ на силите!
Бог е покрит със святост и святостта Му още един път е покрита със святост.
Това означават думите от видението на пророк Исая.
След като Исус е едно с Отец, то това се отнася и за Него!
Законът изразява вътрешното естество на Бога, докато за нас той е нещо, което трябва да бъде научено чрез правенето и упражняването в различни неща.
Затова Бог е дал назирейството на човека като идея да се върви по пътя на усъвършенстването, но Сам Той не би взел такъв обрек или не би си го наложил, защото поради Своето Съвършенство това е излишно за Него, а и би го злепоставило, защото ще изглежда, че Самият Той има нужда от усъвършенстване.
Понеже досега не си изучавал задълбочено Божиите свойства в Догматиките, затова и досега не разбираш добре защо се инатя толкова. Убеден съм, че когато вникнеш в същината на материята, за която говоря в момента, ще дойдеш на моето мнение. И тогава разискването за "какъв е смисълът на думата назорей" ще си останат в сферата на интересните приятелски препирни по екзегетични въпроси.
Бих се радвал при наличие на достатъчно време да подискутирам с теб тези въпроси наистина по-подробно, но с оглед правилата на правилната екзегетика.
Няма истинско разбиране на писанието без Благодатта на Светия Дух и правилна екзегетика, която ще ти помогне да чуеш наистина Божия глас, а не гласа на собственото си въображение.
Я, колко много ти написах и то онлайн! Бях си определил това време за нещо друго, но нали си ми братле, нега бъде за теб!
|