На това:
А какво е писал Главев против бесноватия Силуан?
Бих отговорил:
Понаписал е доста, но основно за архимандрит Софроний.
Докато можеше да се пише в сайта му като коментари взех участие в темите за Достоевски. Пусна ми всички линкове към блога ми, които предложих. Разменихме и няколко реплики за Софроний и Силуан, както и за опита за събаряне на Догмата за Изкуплението в Кръвта на Христос, както още се нарича Юридическия Догмат за Изкуплението. В по-нови времена виждам, че отец Божидар е взел съвсем насериозно това, за което говорихме тогава, и започна някои преводи и пусна още няколко статии по тези въпроси.
Страшно много си приличате с него за едно определение: Старец Силуан е измислен литературен герой на архимандрит Софроний Сахаров.
А че архимандрит Софроний си е теософ и вероятно масон, майка Касиния Везенкова е напълно права за заключенията си.
Каквото и да говорят в Клуба за отец Божидар и неговия сайт, както и за блога Антимодерн на Роман Вершилло, то това са най-добрите в богословско отношение сайтове, където можеш да намериш аргументирана критика на така наречения Православен Модернизъм във всичките му съвременни проявления.
Единственият пропуск на Роман е Силуан Атонски и Софроний Сахаров, макар че според мен те са най-голямата опасност, защото вкарват във възможно най-дълбока прелест в ПРАКТИЧЕН план.
Материалът за някои от последните преводи съм ги почерпил точно от Антимодерн.
И в сайта на отец Божидар има наскоро преведени статии на свещеник протойерей Пьотър Андриевски, но много ме съмнява, че дори той би се осмелил да пусне в ефир статията на отец Пьотър, която съм озаглавил в блога си "Православие без Откровение и Предание".
Страшното е, че тези статии вече нямат линкове в сайтовете, откъдето съм ги свалял. Така че бих дал препоръката, когато се намери нещо интересно в нета, веднага да се прехвърля на няколко лични носителя, където няма достъп за каквато и да било външна намеса.
Оценявам по достойнство трудовете на отец Божидар и Роман, защото независимо от тях съм правил богословска критика на някои автори и в крайна сметка сме стигали до идентични заключения. "Пантеизмът на митрополит Антоний Сурожки" е нагледна илюстрация.
Критиката ми срещу архимандрит Киприан Керн за голословното му обвинение в схоластицизъм към Митрополит Филарет Дроздов и Митрополит Макарий Булгаков вече също споделих.
Както и да е, надявам се и Вие някой ден да оцените трудовете на отец Божидар!
За щастие все още има доста хора, които имат към истината това, което Архиепископ Аверкий Таушев нарича: "духовное чутье".
Поздрави
Жабчо
Блатни въпросителни: "Какво Православие има в тези, които се бият в гърдите, че са ревнители за Православието, когато потъпкват Писанието и Преданието?!"
И със самото това потъпкване се хвалят като нови откриватели на истинското Православие, което нито апостолите, нито светите отци са открили!?
|