|
Вие видимо не сте проследили дискусията и се намесихте тук в/с предубеденостите си.
Моля Ви, да отговорите на следните въпроси:
1. На 1-я Вселенски Събор, относно Датата на Пасхата, не се ли взема Решение да отпаднат 3 денонощия под давлението на александрийците, които в Доклада си изтъкнали, че църковният календар (по понятни причини са ползвали календара на Созиген, известен като юлиански) е изостанал и затова пролетното - астрономическо (сиреч действително) равноденствие - не е на 24 март (към онова време) а е на 21 март.
2. Че въпросът по-горе е риторичен, не говори ли факта, че към днешна дата юлианският календар изостава не с 16, а с 13 денонощия. Сметките са прости, като за третокласник Ако пък са сложни, вижте например "История на календара и хронология " на С.И. Селешников, издателство Наука и изкуство, 1985, стр. 75.
3. След като календарът - известен под името юлиански - на 1-я Вселенски Събор е поправен - то на какво основание се говори за идентичност с календара на Созиген, известен като юлиански ?
4. Не са ли александрийците първите реформатори относно календарна реформа - същата, каквато са направили латините през 1582 година ?
5. С какво точно БПЦ нарушава Решенията на 1-я Вселенски Събор ? Нима БПЦ празнува Възкресение Христово на друга дата, различна от Московската патриаршия, например ?
6. В основата на какво твърдите, че изчисляването на Пасхата е изцяло по юлианския календар - че без т.н. стар стил е невъзможно да има изчисление на Пасха, след като юлианският календар е поправен, след като се правят изчисления и по лунният календар (за лунните цикли), след като има и ред други неща необходими за съставянето на пасхалните таблици, след като това си е цяла наука.
Друг е въпросът, че латините са съставили пасхалиите си в нарушение на Постановлението на 1-я Вселенски Събор. Сам по себе си календарът не може да бъде еретически, ако не се използва против догматическите определения. Справка: александрийците от 1-я Вселенски Събор и подкрепилите ги всички отци на Събора.
Прочетох онова, което предоставяте. Нищо ново. Освен знаменателните и показателни думи на отец Инокентий:
"Но и без пасхалии и без специальных вычислений каждый православный легко может определить день празднования Пасхи. Пускай он следит за направлением теней при восходе Солнца и заметит тот день, когда тени будут падать прямо на запад. День этот будет днем равноденствия. "*
С други думи, при равноденствията - било пролетното, било есенното - Слънцето винаги изгрява точно от Изток и залязва точно на Запад. Отец Инокентий нали знае, че 21-ви март от 4-ти век се е изместил с 12 дни - по негово време,- а сега вече и 13. То есть: онзи 21 март е сегашният 3-ти април. (И към тази дата Слънцето - с нарастването на деня - изгрява с всеки Божи ден все по на североизток и залязва - все по на северозапад, вече цели 13 дни)
"По постановлению Никейского собора равноденствие обязано было «навсегда» приходиться именно на 21 марта, как это было в год собора. . .":
*За мен лично е учудващо такова изказване, понеже защитава именно астрономическото - сиреч, действителното изчисление на пролетното равноденствие - нещо, което Пасхалията не търси. И няма как да стане при всичко казано досега. Пасхалията е направена за да се спазят изискванията на Догматиката, а не на точност. Такова изявление всъщност, се явява като непослушание към Църквата и то само себе си самоизобличава.
Редактирано от tri-9084 на 30.12.13 22:42.
|